ظرفیت های مناسبی برای سرمایه گذاری در تولید گوشت و انواع لبنیات  در استان وجود دارد/با فعال سازی این ظرفیت ها اشتغال خوبی ایجاد خواهد شد

به گزارش رکنا از هرمزگان؛ دکتر فریدون همتی در نشست کارگروه امور زیربنایی و توسعه شهری، روستایی، عشایری، آمایش سرزمین و محیط زیست استان هرمزگان با اشاره به مجوزهایی که تاکنون برای تولید گوشت قرمز و گوشت مرغ، تولید شیر و تخم مرغ در هرمزگان صادر شده است و سنجش نیازهای استان بر اساس مصرف سالانه، عنوان کرد: در زمینه گوشت قرمز، نیاز سالانه استان 21 هزار و 360 تن است و در حال حاضر 10 هزار و 524 تن در هرمزگان تولید می شود و 10 هزار و 836 تن دیگر نیاز داریم که با مجوز های صادر شده 10 هزار و 316 تن تولید جدید در آینده خواهیم داشت و حدود 520 تن ظرفیت برای سرمایه گذاری جدید تولید گوشت قرمز در استان وجود دارد.

 

وی ادامه داد: در زمینه گوشت مرغ نیاز سالانه استان 72 هزار و 280 تن است و در حال حاضر 45 هزار و 360 تن تولید در هرمزگان داریم و 26 هزار و 920 تن دیگر نیاز داریم که با مجوزهای صادر شده و بهره برداری از طرح های در دست اقدام، سه هزار و 147 تن به تولید این محصول اضافه خواهد شد و 23 هزار و 773 تن دیگر نیاز خواهیم داشت که ظرفیت سرمایه گذاری برای زنجیره تولید گوشت مرغ است.

استاندار هرمزگان افزود: در زمینه شیر 113 هزار و 920 تن نیاز سالانه استان است که 29 هزار و 595 تن در هرمزگان تولید می شود و 84 هزار و 325 تن نیاز به تولید این محصول وجود دارد و 19 هزار و 810 تن با بهره برداری از پروژه های در حال اجرا به تولید شیر استان افزوده می شود و حدود 65 هزار تن دیگر ظرفیت سرمایه گذاری تولید شیر در استان است.

همتی تصریح کرد: در زمینه تولید تخم مرغ 21 هزار و 360 تن نیاز سالانه استان است و دو هزار و 300 تن میزان تولید فعلی در هرمزگان است و 19 هزار تن دیگر نیاز وجود دارد که دو هزار و 496 تن دیگر با تکمیل پروژه های در حال اجرا به تولید افزوده می شود و 16 هزار و 564 تن دیگر ظرفیت سرمایه گذاری در استان است.

 

وی با تاکید بر لزوم مکان یابی برای فعال سازی این ظرفیت ها توسط سازمان جهاد کشاورزی استان، گفت: همچنین مجوزهای این زمینه از دستگاه های مسئول اخذ شود تا برای هر سرمایه گذار متقاضی فعالیت در تولید این اقلام، مجوزهای آماده، توسط جهاد کشاورزی ارائه شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان، گزارش دقیقی از واحدهای در دست احداث و دلایل کندی برخی واحدها یا فعال نبودن آنها ارائه دهد تا موانع سرمایه گذاران را رفع کنیم.

همتی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های تولیدی بر اساس الگوی مصرف سالانه گوشت قرمز، گوشت مرغ، شیر و تخم مرغ در هرمزگان، با سرمایه گذاری در این زمینه ها، اشتغال خوبی ایجاد خواهد شد و موجب افزایش تولید در استان می شود.

وی اضافه کرد: همچنین 34 مورد تقاضا برای ایجاد واحدهای جدید در این نشست مورد بررسی قرار گرفت که 10 مورد به تصویب رسید.

انتهای پیام /حیدری

 

کدخبر: 694993 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟