مصرف آب بوشهری ها28 درصدبیشتر از میانگین کشوری است

به گزارش رکنا از بوشهر، "عبدالحمید حمزه ‎پور" با ابراز نگرانی از آمار افزایش مصرف بی‌رویه آب در استان، اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی استان بوشهر از مشترکان تقاضا می‌‌شود با هدف کمک به روند درمان بیماران کرونایی حاضر در قرنطینه و همچنین تامین آب پایدار با نگاهی نو به مصرف آب توجه کنند.
وی اضافه کرد: بخش اعظمی از آب شرب موردنیاز استان بوشهر از استان‌‌های همجوار تامین می‌‌شود که با کاهش شدید بارش‎ها این منابع نیز با تهدید جدی مواجه هستند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: مصرف بهینه بدون شک به معنی محدودیت در مصرف نبوده بلکه تلاش برای جلوگیری از هدرفت آب و همچنین اجتناب از مصرف آب شرب برای بخش‎های کشاورزی و دامپروری است.
وی عنوان کرد: یکی از عمده چالش‌های استان برای تامین آب پایدار در بخش روستایی گزارش شده چراکه آب تامین شده با هزار مشقت و فراوانی از روی ناآگاهی به شرایط بحرانی امسال صرف بخش‎های غیرخانگی می‌‌شود.
حمزه پور همچنین با اشاره به طرح تشدید مقابله با باغ ‌ویلاها در استان بوشهر اظهار داشت: با هدف افزایش پایداری آب مشترکان، باغ ویلاهایی که روند تامین آب استان را دچار اختلال می‎کند بدون اغماض قطع خواهد شد.

بوشهر/جعفری

کدخبر: 694883 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟