رشد ۳۳ درصدی صادرات انواع کالا

به گزارش  رکنا، محمدعلی موسی پور با بیان اینکه طی دو ماه اخیر بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی و کسب و کارها با توجه به وضعیت قرمز کرونایی منطقه ، با اعمال محدودیت‌های شدیدی مواجه شدند گفت همسنجی صادارت کالا در بندرامیرآباد در سال جاری با مدت مشابه سال گذشته ، بیانگر جهش  ۳۳ درصدی ، در این بخش از عملیات بندری می باشد.

وی میزان صادرات کالا در بندرامیرآباد را در این مدت ۱۹۴ هزار و ۳۶۲  تن اعلام کرد و کالاهای معدنی ، مصالح ساختمانی ، محصولات کشاورزی و دامی ، فلزات ، چوب و تخته ، ابزارآلات و مواد نفتی را از عمده ترین کالاهایی برشمرد که به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر شد.  

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بندرامیرآباد همچنین به رشد ۲۵۶ درصدی ترانزیت خارجی کالا از بندرامیرآباد به کشورهای حوزه دریای خزر در سال جاری اشاره کرد و وجود بسترهای مناسب در پذیرش کالاهای متنوع ، بهبود شاخص های عملیاتی در مراودات چند بعدی و موفقیت در بازاریابی بندری را از عوامل مهم افزایش سهم پذیری بندرامیرآباد در تجارت بین المللی دریایی و ترانزیت خارجی کالا دانست.

موسی پور با اشاره به اینکه بندرامیرآباد ۴۷ درصد تخلیه و بارگیری و ۴۶ درصد صادرات کالا در شمال کشور را پشتیبانی می کند ، همواره بر نقش بی بدیل بندرامیرآباد در روند رو به رشد صادرات ، واردات و ترانزیت کالا در استان مازندران تاکید کرد.

این مقام مسئول ، کسب درآمد ارزی ، ایجاد اشتغال ، جذب سرمایه گذاری خارجی و بخش خصوصی را ، بخشی از اهداف بندرامیرآباد در سال جاری عنوان کرد که می تواند گذرگاهی مطمئن در افزایش نقش جمهوری اسلامی ایران در تجارت دریای خزر محسوب شود.

موسی پور در پایان با بیان اینکه ، امروز هیچ محدودیتی از نظر تخلیه و بارگیری انواع کالا نظیر کالاهای کانتینری ، فله ، متفرقه و سایر گروه های کالایی در بندر وجود ندارد ابراز امیدواری کرد با عملکرد مطلوب و بر طرف کردن موانع موجود همراه با پشتیبانی های مستمر و وجود یک زنجیره لجستیکی متناسب ، شاهد افزایش توان و ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندرامیرآباد باشیم.

مازندران/عباسی نیک

کدخبر: 694854 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟