هفتمین اقدام فراگیر و هفدهمین مانور جهادی مدیریت بحران با هدف الگوی کاهش مصرف برق

به گزارش رکنا از ایلام ،شیرخانی اظهار  داشت: بر اساس مصوبه هیات دولت، ادارات و سازمانهای دولتی می بایست مصرف برق خود را تا  ۵۰ درصد قبل از پایان ساعت کار اداری و ۹۰ درصد پس از آن کاهش دهند.

وی افزود: امسال با توجه به  کاهش تولید نیروگاه های برق آبی و همچنین وجود شرایط ویژه آب و هوا در کشور، ضرورت دارد تدابیر ویژه ای به منظور رفاه و آسایش مردم شریف استان ایلام جهت عبور از پیک بار ۱۴۰۰ اعمال شود.

وی در ادامه افزود: با همراهی مجدانه استاندار محترم ایلام و تشکیل جلسات متعدد مدیریت بحران، تاکنون تصمیمات مناسبی اتخاذ شده است که از مهمترین آنها کاهش ساعت کار اداری تا ۳۰ : ۱۲  در حوزه جنوب استان و از آغاز تیرماه در همه استان جهت مدیریت و کنترل بار شبکه برق در بخش دستگاه های اجرایی می باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام در زمینه اجرای مانور کاهش مصرف ادارات تصریح کرد: طی روزهای گذشته با پایش بار مصرفی کلیه ادارات و دستگاه‌ها و شرکت های وابسته به دولت شاهد تخطی برخی دستگاهها از قدرت تعریف شده براساس قرار داد دیماند مصرفی آنها بودیم که همین امر منجر به قطع برق ۴۰ اداره شد و امروز نیز در صورت مشاهده تخطی مصرف برق ادارات، قطع خواهد شد.

شیرخانی در پایان اظهار کرد: ما علاوه بر اعمال و نظارت بر دستگاه‌های اجرایی موظف هستیم روشنایی معابر اصلی سطح شهر را به میزان ۵۰ درصد کاهش دهیم همچنین در زمینه رمز ارزها تاکنون اقدامات خوبی با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضایی انجام گرفته ولی همچنان درحال دریافت گزارش از سوی شهروندان هستیم.

لازم به ذکر است این مانور با استعداد ۲۵۳ نفر در قالب ۴۲ اکیپ اجرایی و ۱۶ اکیپ نطارتی و با بهره گیری از۷۸ دستگاه خودروی سبک و سنگین با اهداف بازدید از ادارات به منظور کنترل رعایت الگوهای کاهش مصرف برق ، شناسایی دستگاه های رمز ارز غیر مجاز و انشعابات غیر مجاز و تعدیل بار روشنایی معابر در امورهای ۱۵ گانه استان برگزار شد.

ایلام/ کوثر موسوی

 

 

کدخبر: 694145 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟