نقش اتاق بازرگانی بندرعباس در توسعه روابط اقتصادی با کشورهای هدف

به گزارش رکنا از هرمزگان، پیام رضایی اظهار کرد: بخش بین‌الملل اتاق بازرگانی بندرعباس در سال 99 با برگزاری نشست‌های مجازی  با کشورهای هدف، تشکیل میزهای تخصصی، معرفی بازار کشورهای هدف و مکاتبات با این کشورها عملکرد قابل قبولی را ارائه داد که دستاوردهای بسیار خوبی را به دنبال داشت.

وی افزود: فعال سازی میزهای قطر، عمان و اوراسیا، برگزاری نشست های غیرحضوری با کشورهای مالزی، چین، پرتغال، سنگال، قزاقستان، عراق و افغانستان و همچنین نامه نگاری با اتاق بازرگانی هنگ کنگ و اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه خلیج فارس پیرامون برقراری ارتباط بین فعالان اقتصادی و پیوستن به زنجیره اعتبار بخشی گواهی مبدا اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) تنها بخشی از عملکرد اتاق بازرگانی بندرعباس در حوزه بین‌الملل است.

رضایی با اشاره به برنامه های پیش رو و اقدامات انجام شده در حوزه بین الملل طی دوماهه نخست سال جاری بیان کرد: تلاش ها برای تقویت روابط بین المللی با سرعت و جدیت در حال انجام است که برگزاری نشست مجازی روسای اتاق بازرگانی بندرعباس و باتومی گرجستان با حضور سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در باتومی و تنظیم تفاهمنامه همکاری اتاق بازرگانی بندرعباس با اتاق بازرگانی پورتو پرتغال نیز از مهم ترین  اقدامات انجام شده در سال جاری است.

این مسئول ادامه داد: همچنین در حوزه گسترش روابط با کشورهای عضو اوراسیا نیز اقدامات بسیار خوبی صورت پذیرفته است که مشاوره اختصاصی به شرکت های تولیدکننده و صادرکننده محصولاتی نظیر خرما و صیفی جات در راستای رعایت استانداردهای مورد نیاز از جمله این اقدامات است.

رضایی تاکید کرد: تقویت جایگاه محصولات استان هرمزگان در کشورهای هدف و معرفی این محصولات به سراسر دنیا اولویت نخست اتاق بازرگانی بندرعباس است و رایزنی ها و مکاتبات در این زمینه در سطوح ملی و فراملی با جدیت ادامه دارد.

انتهای پیام/حیدری

کدخبر: 693306 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟