۲۴۰۰لیتر در ثانیه کمبود تولید آب در هرمزگان

به گزارش رکنا از هرمزگان؛فریدون همتی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه آب و کشاورزی استان که در سالن جلسات استانداری هرمزگان برگزار شد، با اشاره به اینکه بیش از هشت هزار و۲۰۰لیتر، مصرف آب شرب مورد نیاز در استان است، اظهار داشت: پنج هزار و ۸۰۰لیتر در ثانیه میزان تولید آب استان است و بیش از دوهزار و ۴۰۰لیتر در ثانیه کمبود تولید آب در استان وجود دارد.

وی افزود: یک هزار و ۲۰۰ لیتر از کمبود آب، مربوط به روستاهای شهرستان بندرعباس است که اگر مصرف را مدیریت کنیم، در هیچ منطقه ای قطعی آب ایجاد نمی شود.

استاندار هرمزگان، با اشاره به روند افزایشی سرمایه گذاری در بخش احداث آب شیرین کن ها طی سه سال اخیر گفت: ظرفیت تولید این آب‌شیرین‌کن ها، هم اکنون وارد مدار شده و بخشی از کمبود آب شرب استان را جبران کرده است.

همتی عنوان کرد: با توجه به خشکسالی، تعداد زیادی از روستاها هم اکنون مشکل آب دارند و ناچار هستیم از طریق تانکر به برخی از روستاها آبرسانی کنیم و یا برخی دیگر از روستاها تنها در ساعات خاص می توانند از شبکه آب استفاده کنند.

استاندار هرمزگان، ادامه داد: با وجود خشکسالی اما با تکیه به ظرفیت آب شیرین کن‌ها، بخشی از آب سد استقلال و شمیل و نیان را برای کشاورزان این مناطق در نظر گرفته ایم.

همتی همچنین ضمن اعلام اینکه حفظ و نگهداری سد سهران بشاگرد به امور آب استان واگذار شد، افزود: تا پایان شهریورماه سال جاری، یک خط انتقال جدید از آب شیرین‌کن یک‌میلیون مترمکعبی تا ابتدای خط ۱۴۰۰ میلی متر که وظیفه انتقال آب از آب شیرین کن ۱۰۰هزار به سمت مخازن داماهی را بر عهده دارد، احداث می شود که بتوانیم آب خریداری شده از آب‌شیرین‌کن یک میلیون متر مکعبی را تا اوایل مهرماه برای تقویت اب پایدار شهر بندرعباس وارد مدار کنیم.

انتهای پیام/حیدری

 

کدخبر: 692967 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟