حضور مقام عالی وزارت بهداشت جهت بررسی حوزه سلامت گیلان

به گزارش رکنا رشت، دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جریان سفر به گیلان و افتتاح ۳۱ پروژه حوزه سلامت،  در نشست ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی گیلان حضور یافت.

دکتر ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به خرید یک دستگاه خوابگاه دانشجویی برای دانشجویان دختر دانشگاه، با مساعدت های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و همچنین سازمان برنامه و بودجه، گفت: اکنون لازم است منابع مورد نیاز و مکفی برای خرید خوابگاه دانشجویی ویژه پسران نیز مورد موافقت قرار بگیرد.

وی همچنین به بازنشسته شدن ۴۵۱ نفر از همکاران دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال 99  اشاره کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان به پاس زحمات و تلاش‌های این عزیزان باید بیش از ۷۵ میلیارد تومان بابت پاداش پایان خدمت به آنها پرداخت کنند که لازم است این مهم نیز از هر محلی که مقام عالی وزارت صلاح می‌دانند، تامین اعتبار شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به جمعیت بالای دو میلیون نفری و همچنین گردشگر پذیر بودن استان گیلان، خاطرنشان کرد:  با توجه به اینکه  جمعیت این استان در برخی از اوقات سال، با ورود مسافران،  به دوبرابر افزایش می یابد  و یک دستگاه MRI مستعمل ، توانایی ارایه خدمات را ندارد، عنایت ویژه وزارت بهداشت جهت اختصاص مجوز و اعتبار خرید دو دستگاه MRI  برای مراکز آموزشی مرکز استان و دو دستگاه برای غرب و شرق استان را می‌طلبد.

دکتر سالاری  در خصوص پروژه های مشترک در دست اقدام دانشگاه علوم پزشکی گیلان با قرارگاه خاتم الانبیا سپاه، گفت: مراکز آموزشی درمانی جایگزین پورسینا، رازی، شفا و تکمیل دانشکده پزشکی شهرستان رشت بنا بر انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین این دانشگاه و قرارگاه خاتم الانبیا سپاه تجدید بنا خواهد شد، اما لازم است فرایند روند انعقاد قرارداد با قرارگاه، تسریع و تسهیل شود.

وی همچنین با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی یکی از سه سالن اورژانس پشتیبان در سایت لاکان رشت، خواستار تامین منابع اعتباری لازم جهت پرداخت مطالبات و همچنین تخصیص اعتبارات دیگر برای احداث دو سالن پیش بینی شده با توجه به حادثه خیز بودن گیلان شد.

 گفتنی است در این نشست، معاونین دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در بخش‌های مختلف به ارائه گزارش، توانمندی‌ها، نواقص و نیازهای تخصصی حوزه خود جهت بهبود شرایط پرداختند. 

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 692837 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟