کرونا به ۱۳۰ کارگاه صنایع دستی در ایلام خسارت وارد کرد

به گزارش رکنا از ایلام عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار کرد: استان ایلام جزو مناطقی است که صنعتگران بسیاری در آن فعالیت دارند و شیوع کرونا خسارات مالی فراوانی را به آنان وارد کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: در سال ۹۹ با شیوع بیماری کرونا شاهد ایجاد محدودیت‌ها و تعطیلی برخی کسب و کارها از جمله بازار صنایع دستی در کشور بودیم که در این راستا و با شیوع این ویروس منحوس مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به حوزه صنایع دستی و ۱۳۰ کارگاه استان خسارت وارد شده است.

شنبه‌زاده با بیان اینکه ۱۰ هزار صنعتگر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در زمینه تولید و فروش صنایع‌دستی در استان فعال هستند، تصریح کرد: برای حمایت از صنعتگران استان ۹۵ میلیارد ریال تسهیلات ۶۰ میلیون ریالی و به ۵۰ نفر از ایثارگران این حوزه نیز تسهیلات ۱۰ میلیون ریالی بلاعوض پرداخت و همچنین ۳۰۰ بسته معیشتی نیز بین تعدادی از صنعتگران خسارت دیده توزیع شده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در این استان ۳۳ رشته صنایع‌دستی سنتی و هنری در قالب بیش از ۱۳۰ کارگاه با بیش از ده هزار صنعتگر فعال است و۶۳۳ صنعتگر حوزه صنایع دستی استان ایلام تحت پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی هستند.

ایلام/ کوثر موسوی

 

 

کدخبر: 692685 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟