کارخانه کیوان همدان راه اندازی شد

 به گزارش رکنااز همدان،  ظاهر پورمجاهد در خصوص وضعیت بازگشایی کارخانه کیوان افزود: طی جلسه ای که هفته گذشته با استاندار، رئیس دادگستری همدان، دادستان و دستگاه‌های ذیربط جلسه‌ای داشتیم  قرار شد مواد اولیه کارخانه کیوان تامین شود.

وی با بیان اینکه مقرر شد در فاز اول اشتغال ۱۰۰ کارگر محقق شود افزود: همچنین مقرر شد در فاز دوم و تا پایان خرداد تعداد نیروها به ۲۰۰ نفر افزایش یابد زیرا باید خطوط بازسازی شده و ارتقای کیفیت داشته باشد.

معاون اقتصادی استاندار همدان ادامه داد: به دنبال جلسه قبلی امروز هم با حضور سرمایه‌گذار جلسه‌ای در کارخانه کیوان تشکیل شد که طی بازدید ۱۵ نفر نیرو به خط تولید اضافه شده، خط تولید اولیه بازسازی شده و افزایش ظرفیت تولید ایجاد کرده بود.

وی در خصوص تعیین تکلیف مالیاتی این کارخانه نیز گفت: اصل بدهی مالیاتی سرمایه‌گذار ۵.۵ میلیارد تومان و ۱۵ میلیارد تومان جریمه عدم پرداخت اصل مالیات در سنوات گذشته است که سرمایه‌گذار به این موضوع اعتراض دارد.

پورمجاهد با بیان اینکه مشکل مالیاتی سرمایه‌گذار به کمیته ۲۵۱ مکرر ارجاع شد خاطرنشان کرد: در جلسه پیشنهاد شد در صورت مراجعه سرمایه‌گذار، مالیات تقسیط می‌شود و بخشی از جرائم مالیاتی نیز تخفیف داده می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار همدان یادآور شد: سرمایه‌گذار با پرداخت ۳ میلیارد تومان از ۵.۵ میلیارد تومان مشکل دارد بنابراین به سرمایه‌گذار پیشنهاد داده شد که ۲ میلیارد تومان از مالیات معوق را پرداخت کند تا برای ۳ میلیارد تومان باقی مانده نیز فکر دیگری شود که با این وجود باز وی نمی‌پذیرد

سلیمانی فرد/همدان

کدخبر: 692443 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟