توسعه آموزش های فنی و حرفه ای نیازمند ترویج فرهنگ مهارت آموزی است

به گزارش رکنا از ساری، این جلسه با حضور سید حسین درویشی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان، حسین قلی قوانلو رئیس خانه صنعت و معدن و تجارت، کامران اصغری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امیرجمشیدی معاون فنی، آموزشی، پژوهش و برنامه ریزی، علی مهدی پور رییس اداره آموزش و پژوهش، علی فرشاد مسئول آموزش در صنایع اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران در دفتر کار مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد.

درویشی اظهار داشت: با توجه به تکثر آموزش های مهارتی آموزش فنی و حرفه ای موظف می باشد برای تمامی رشته های درخواستی صنایع؛ مربی مربوطه را فراهم نماید. همچنین کیفیت آموزش ها باید مورد توافق باشد و کارها باید به صورت مشارکتی صورت پذیرد. از طرفی باید میان آموزش فنی و حرفه ای و صنایع گفتمان اجتماعی صورت گیرد تا به نتیجه ای قابل قبول رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه در آموزش فنی و حرفه ای نگاه شعاری و سیاسی وجود ندارد و باید در این راه به یکدیگر کمک نمود تا به هدف مورد نظر رسید. نشست کارگروه های تخصصی آموزش فنی و حرفه ای و صنایع بسیار مهم است و خروجی آن ترویج مهارت و از بین بردن فقر مهارتی باشد زیرا توسعه آموزش فنی و حرفه ای نیازمند ترویج فرهنگ مهارت آموزی است که این عمل باید نهادینه شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران تصریح نمود: مراکز آموزش فنی و حرفه ای جوار همیشه کاستی هایی را داشته است که باید این مشکل برطرف شود زیرا مرکز کارآموزی جوار کارگاهی مرکزی است که از لحاظ تجهیزات آموزشی مستقل از جریان خط تولید بوده و هر واحد به تنهایی و یا چند واحد به اشتراک تحت نظر این اداره کل تاسیس و اداره نمود که امسال مقرر گردید ۱۴۰۰ مرکز کارآموزی آموزش فنی و حرفه ای جوار تاسیس گردد که سهم مازندران ۷۶ مرکز می باشد.

ساری/عباسی نیک

کدخبر: 692388 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟