حفظ ایمنی راهها استان مشارکت و همراهی همه دستگاههای  ذیربط را می طلبد

به گزارش رکنا از ساری ، مهندس عباسعلی نجفی خاطر نشان ساخت: برنامه ریزی مناسب جهت احداث باند های کندرو و تندرو در محدوده طرح های هادی روستایی، برخورد قانونی با معادن فاقد راههای دسترسی مناسب و نیز لزوم نظارت های مضاعف به منظور کنترل و اعمال قانون تخلفات رانندگان باری نظیر حمل بار اضافه، عدم رعایت مقررات ترافیکی، عدم رعایت مقررات مربوط به مهار بار بخصوص در مبدا بارگیری و ... مورد بررسی قرار گرفت.

مهندس نجفی ضمن اشاره به اقدامات آشکار سازی نقاط پرتصادف در محورهای استان گفت : این اداره کل اقدامات وسیعی را در خصوص آشکار سازی نقاط پر تصادف به صورت زود بازده از جمله نصب تابلوها و علائم آشکارساز و هشدار دهنده و رفع اختلاف سطح به منظور تردد ایمن رانندگان و سایر کاربران جاده ای به اجرا در آورده است .

وی در کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان نیز علاوه بر موارد یاد شده بر اجرای طرح های ایمن سازی در محل پروژه های در حال ساخت تا زمان تکمیل پروژه نیز تاکید گردید. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، آموزش و فرهنگ سازی را از جمله عوامل موثر در جهت کاهش تصادفات نام برد و افزود : می توان با بکارگیری تمهیدات مهندسی کنترل و نظارت، تبلیغات کافی، اطلاع رسانی عمومی، آموزش فراگیر، راهنمایی و ارشاد و بعضا تادیب خاطیان گامی به سوی ارتقاء و اعتلای فرهنگ ایمنی و به تبع آن کاهش سوانح رانندگی برداریم.  

 وی در خاتمه تصریح کرد: با توجه به کاهش کشته شدگان سوانح رانندگی استان مازندران در پنج سال متوالی منتهی به سال جاری، امیدواریم ضمن تشریک مساعی کلیه ارگان های ذیربط در زمینه ارتقای ایمنی تردد و مدیریت سوانح رانندگی احتمالی و نیز رعایت قوانین و مقررات ترافیکی توسط کلیه کاربران جاده ای و معابر درون شهری، در سال 1400 نیز علیرغم افزایش فزاینده ترددها، شاهد استمرار روند کاهشی تصادفات در استان باشیم.

ساری/عباسی نیک

کدخبر: 692367 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟