راه‌اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی ممنوع است/ رصد فعالیت کاندیدها در ایام انتخابات

به گزارش رکنا از کرمانشاه، شهرام کرمی امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به در پیش بودن سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار داشت: باتوجه به تبلیغات زودهنگام برخی کاندیداهای شوراهای شهر و روستا تدابیری برای جلوگیری از تخلفات انتخاباتی کاندیداها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: براین اساس، شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادگستری و دادسرای کرمانشاه راه‌اندازی شده است.

دادستان کرمانشاه با تاکید براینکه تبلیغات زود هنگام کاندیدهای شوراها درحال رصد است، تصریح کرد: هرنوع فعالیت و تبلیغات علنی باید در بازه زمانی قانونی تعیین شده انجام گیرد، در غیر این‌صورت مشمول برخورد قانونی است.

کرمی با هشدار درخصوص اظهارات خلاف واقع برخی کاندیداها، اعلام کرد: اظهارات خلاف واقع کاندیداها از مصادیق جرایم انتخاباتی است که به آن رسیدگی و برخورد می‌شود.

این مقام قضایی با دعوت از کاندیداها به رعایت اخلاق، عنوان کرد: از کاندیداها می‌خواهیم در تبلیغاتشان تنها به ارایه برنامه‌های خود بپردازند و از انتقاد و تخریب دیگر کاندیداها پرهیز کنند و هیچ اتهام‌زنی به دیگر کاندیداها نداشته باشند.

وی با تاکید براینکه همه کاندیداها باید قوانین انتخاباتی را رعایت کنند، یادآور شد: سوء‌استفاده از امکانات دولتی توسط کاندیداها ممنوع بوده و درصورت مشاهده برخورد صورت می‌گیرد.

دادستان کرمانشاه ضمن اینکه از همه کاندیداها خواست تا نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط کرونایی کنونی اهتمام جدی داشته باشند، گفت: ستادهای انتخاباتی باید از برگزاری تجمعات متراکم در فضاهای سرپوشیده بشدت اجتناب کنند.

کرمی اضافه کرد: باتوجه به نفود بالای فضای مجازی بین خانواده ها انتظار می‌رود کاندیداها بیشتر از این فضا برای تبلیغات خود استفاده کنند.

وی در پایان راه‌اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی در این ایام را مطلقا ممنوع اعلام کرد و با  اظهار امیدواری، گفت: امیدواریم با اخلاق‌مداری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاندیداهای انتخاباتی مشارکت بالایی را در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ شاهد باشیم.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

کدخبر: 692345 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟