روزانه ۶ هزار و ۲۰۰ مرسوله پستی در ایلام جابجا می‌شود

هدایت فیلیدر گفتگو با خبرنگار رکنا با بیان اینکه روزانه چهار هزار مرسوله پستی از ایلام به سایر استان های کشور ارسال می شود، اظهار داشت: با شیوع کرونا خرید و فروش های اینترنتی تا حدود ۸۵۰ درصد(۸/۵ برابر) در بخش قبول در سال گذشته نسبت به سال ۹۸ در حوزه فروشگاه های درون استان افزایش یافته است.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۲۵ باجه نیابتی در ادارات ثبت اسناد، پزشکی قانونی، فنی و حرفه ای، دانشگاه ملی، آزمایشگاه مادران باردار و … با همکاری و استفاده از توان بخش خصوصی ایجاد و فعال نموده ایم که این موضوع باعث ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار نیز شده است.

مدیرکل پست ایلام اضافه کرد: از محل جذب اعتبارات از شرکت ملی پست برای استان ، خطوط مبادله سراسری مستقیم بین تهران - ایلام که قبلا با واسطه استان های کرمانشاه و همدان انجام می گرفت ایجاد و دو دستگاه کامیون اسکانیا به این مقوله در راستای کاهش مدت زمان سیر مرسولات و افزایش سرعت عمل و جلب رضایت مردم اختصاص یافت.

فیلی اضافه کرد: هر کارمند و موزع پستی بطور متوسط روزانه از ۱۲۰ تردد غیر ضروری مردم جلوگیری نموده و امورات آنها را همکاران ما نیابتا انجام می دهند که این موضوع علاوه بر صرفه جویی در صرف وقت و هزینه های مردم باعث کاهش آلودگی هوا، روان سازی ترافیک و صرفه جویی در مصرف سوخت  و حاملهای انرژی  شده و از سرگردانی مردم در ادارات و نهادها و سایر امکان جلوگیری می نماید.

وی ادامه داد: شرکت پست در راستای جلب رضایت مردم در طول چند سال گذشته علی رغم تورم شدید و افزایش هزینه ها، تعرفه های پستی را افزایش نداده است و این امر سبب کمبود درآمد و زیانده بودن اکثر ادارات کل پست کشور منجمله پست استان ایلام شده است.

۱۳ واحد پستی، ۱۰۴ دفتر ای سی تی روستایی و ۵۷ دفتر پیشخوان دولت و هفت دفتر نیابتی پستی مستقر در سایر سازمان ها در سطح استان ایلام فعال است.

ایلام/ کوثر موسوی

 

کدخبر: 692314 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟