مدیریت مصرف در دستور کار همگان قرار بگیرد

به گزارش رکنا از بوشهر، عبدالکریم گراوند صبح امروز در بررسی روند اجرا پروژه آب‌شیرین‌کن 35 هزار مترمکعب بوشهر با اشاره به اینکه برای گذر از فصل گرما به ویژه تابستان باید مدیریت مصرف در دستور کار قرار بگیرد اظهار داشت: مصرف بهینه آب نقش مهم و تأثیرگذاری در جلوگیری از تنش و بحران آب دارد از این نظر لازم است مدیریت مصرف در دستور کار همگان قرار بگیرد.

وی ساماندهی و قطع انشعابات غیرمجاز آب را یک ضرورت دانست و بیان کرد: آب شبکه آبرسانی که به خانه‌ باغ‌ها منتهی می‌شود باید بدون هیچ اغماض و چشم‌پوشی قطع شود چراکه تأمین آب مصرفی مردم در شهرها و روستاها در اولویت است.

استاندار بوشهر از اجرا پروژه‌های مختلف آبرسانی در شهرها و روستاهای استان خبر داد و بیان کرد: علاوه بر ساخت سد در نقاط مختلف استان، طرح‌های مختلف آبرسانی از جمله شیرین‌سازی آب دریا در دستور کار قرار گرفته است.

گراوند، با اشاره به اجرا پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در نقاط شهری و روستایی و با قدردانی از شرکت آب و فاضلاب در اجرا این پروژه‌ها تصریح کرد: اکنون پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در نقاط مختلف شهرها و روستاهای استان در حال اجرا است که تکمیل این پروژه‌ها مشکلات کم‌آب نقاط برطرف می‌کند.

وی پروژه آب‌شیرین‌کن 35 هزار مترمکعب بوشهر را یکی از مهمترین و بزرگترین طرح‌های آبرسانی دانست و خاطر نشان کرد: این پروژه در 2 فاز اجرا می‌شود که فاز نخست آن دارای 85 درصد پیشرفت فیزیکی است و توان تولید 12 هزار مترمکعب آب در شبانه‌روز را دارد.

استاندار بوشهر با تأکید بر تسریع در تکمیل پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در نقاط مختلف شهری و روستایی تصریح کرد: بر اساس قول مجری و پیمانکار فاز نخست پروژه آب‌شیرین‌کن 35 هزار مترمکعب بوشهر تابستان امسال وارد مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

گراوند، اجرا خط انتقال آب این پروژه به طول 7 کیلومتر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: همزمان با اجرا پروژه آب‌شیرین‌کن 35 هزار مترمکعب بوشهر خط انتقال آن در اجرا شده که همزمان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی همکاری دستگاه‌های اجرایی برای تسریع در تکمیل این پروژه را ضروری دانست و تأکید کرد: حل مشکل تأمین آب آشامیدنی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد و در این زمینه اعتبارات لازم تخصیص می‌یابد.

بوشهر/جعفری

کدخبر: 692278 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟