بدون مشارکت مردم شهر همدان امکان توسعه شهر نیست

به گزارش رکنا در همدان عباس صوفی  در نشست صمیمانه با همیاران محله آقاجانی بیگ با بیان اینکه همیاران محلات اتفاق خوبی است که در شهرداری همدان رخ داده است، اظهار داشت: باید برای توسعه شهر از ظرفیت خود مردم استفاده کنیم که همیاران محلات با استفاده از ظرفیت معتمدین محله، روحانی، استاد دانشگاه، بسیجی و تمام اعضای محله به رشد توسعه و حل مشکلات محله خود کمک می‌کنند.

وی افزود: شهری می‌تواند رشد داشته باشد که مشارکت مردم را در اختیار داشته باشد همچنین رضایتمندی از مدیریت شهری با حضور مردم در این عرصه محقق خواهد شد.

شهردار همدان با بیان اینکه ۳ سال سخت را پشت سر گذاشته‌ایم، گفت: از نظر اقتصادی واقعاً روزهای بسیار سختی را پست‌سر گذاشته‌ایم، چند برابر شدن قیمت‌ها و عدم درآمد کار را در شهرداری دشوار کرد اما همواره بدون توجه به این مشکلات در جهت رضایتمندی مردم اقدام کردیم.

صوفی خاطرنشان کرد: رشد متوازن تمام محلات همدان از ابتدا در دستور کار ما بوده از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ بودجه شهرداری همدان ۴ برابر افزایش داشت که میانگین این افزایش در تمام شهرداری‌های ایران ۲ و نیم برابر بوده و اعتقاد داریم باز هم این میزان برای جبران عقب ماندگی‌ها کم است.

وی با اشاره به اقدامات مهم شهرداری همدان بیان کرد: احداث پارک ۲۵۰ هکتاری، پارک ۱۰۰ هکتاری و پارک‌های بزرگ و کوچک در محلات، بازگشایی متعدد معابر، ایجاد ۲۹ زمین ورزشی در مناطق ۴ گانه شهرداری و نهضت بزرگ آسفالت‌ریزی که ۲۰۰ هزار تن آسفالت در شرایط اقتصادی موجود ریخته شده است.

شهردار همدان عنوان کرد: در سطح منطقه ۲ نیز پارک مصلی و تسریع در ساخت پارکینگ آقاجانی بیگ را در دستور کار داریم.

صوفی با اشاره به علت تأخیر در احداث پارکینگ آقاجانی بیگ گفت: افزایش چندین برابر هزینه اتمام پروژه که پیمانکار انتظار این افزایش قیمت را نداشت باعث کند شدن روند احداث پروژه شد اما ما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم این پروژه ظرف ماه‌های آینده به اتمام برسد.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ نیز با توجه به افزایش قیمت اتوبوس اما شهرداری همدان در همین شرایط هم بیشترین حجم نوسازی را داشت.

شهردار همدان با بیان اینکه هدف از همیاران محلات کمک به مدیریت شهری در توسعه متوازن شهر و افزایش مطالبه گری مردم است، تاکید کرد: در سایر کشورها مدیریت شهری تمام امور شهر از جمله آب، برق، گاز و سایر امور را در دست دارد و بسیاری از مباحث مطرح شده در این نشست به این ادارات بازمی‌گردد که ما سعی می‌کنیم اگر هم متولی نیستیم مشکلات را حل کنیم.

صوفی خاطرنشان کرد: اما همیاران محلات در جهت مطالبه گری می‌توانند یک شب رئیس اداره برق، آب، گاز، بهداشت و سایر ادارات را برای حل مشکلات خود به مسجد دعوت کنند.

وی با اشاره به تلاش برای حل مشکلات محله آقاجانی بیگ گفت: این قول را نمی‌دهیم که مشکلات یک شبه شود چون امکان‌پذیر هم نیست اما با همکاری و تلاش خود مردم و بررسی درخواست‌ها حل تمام مشکلات با اولویت‌بندی در دستور کار شهرداری همدان قرار خواهد گرفت.

شهردار همدان افزود: بحث آسفالت‌ریزی محله آقاجانی بیگ، پیاده‌راه سازی، پارکینگ آقاجانی بیگ و سایر موضوعات به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

صوفی با ابراز خوشحالی از ایجاد همیاران محلات بیان کرد: همیاران محلات اتفاق میمون و مبارک است که باعث می‌شود مسائل و مشکلات مردم حل شود.

سلیمانی فرد / همدان 

کدخبر: 691617 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟