در صورت تامین نشدن تقاضای سیمان بازار داخلی، صادرات مشروط می‌شود

به گزارش رکنا از هرمزگان، خلیل قاسمی صبح امروز(۶ خردادماه) ، به ابلاغیه تنظیم بازار سیمان از طرف دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار کشور اشاره کرد و گفت: در این ابلاغیه مسئولیت اصلی تنظیم بازار سیمان کشور بر عهده انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گذاشته شده و این انجمن صنفی تا پایان این هفته باید کمبود سیمان را در کشور با اولویت یازده استانی که کمبود بیشتری دارند همچون هرمزگان رفع کنند.

 

وی افزود: بر اساس این ابلاغیه، انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان مکلف به تعیین کارخانه اصلی و همچنین یک یا چند کارخانه به عنوان معین است که باید اطلاعات لازم را به دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار و سازمان‌های صمت استان‌ها ارسال کنند.

قاسمی ادامه داد: در صورت تامین نشدن تقاضای سیمان بازار داخلی کشور و در صورت همکاری نکردن انجمن صنفی و شرکت‌های تولیدی برای تنظیم اثربخش بازار سیمان و مدیریت تامین نیاز استان، صادرات سیمان و کلینکر مشروط می‌شود.

همچنین دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان کشور گفت: تولید صنعت سیمان از ۲۹ میلیون تن امروز به ۸۸ میلیون تن رسیده است که هم جوابگوی مصارف داخلی است و هم امکان صادرات دارد.

عبدالرضا شیخان با بیان اینکه مشکل و کمبودی در حوزه سیمان کشور نیست، افزود: با توجه به تولید ۸۸ میلیون تنی سیمان در کشور، نیاز بازار نزدیک به ۷۰ میلیون تن است که بیش از ۱۷ میلیون تن مازاد تولید برای صادرات وجود دارد.

انتهای پیام/حیدری

 

کدخبر: 691373 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟