رونمایی از کتاب «برانکاردهای سرخ» در بوشهر

به گزارش رکنا از بوشهر،سرهنگ «محمدرضا افشین» مسئول اسناد و مدارک حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: دوران دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین عرصه‌های تاریخی میهن اسلامیان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس توانست قدرت و شجاعت ملت بزرگ ایران را به جهانیان نشان دهد، گفت: جریان دفاع مقدس جریانی پایدار است که باید از نسلی به نسل دیگر انتقال یابد.

مسئول اسناد و مدارک حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر یکی از اقدامات فرهنگی عصر حاضر پرداختن به حوزه ادبیات دفاع مقدس و فرهنگ پایداری دانست و خاطرنشان کرد: کتاب یکی از مهمترین ابزارهای انتقال ارزش های دفاع مقدس است.

افشین از رونمایی کتاب «برانکاردهای سرخ» خبر داد و افزود: همزمان با رونمایی از ۴۱ عنوان کتاب تاریخ شفاهی و اسنادی دفاع مقدس به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر این کناب نیز از استان بوشهر رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کتاب «برانکاردهای سرخ» نوشته «محمدعلی موحد» برگرفته از خاطرات شفاهی رزمنده جنگ تحمیلی «مختار سیفی» است، تصریح کرد: در این کتاب به نقش و اهمیت بهداری یگان رزم استان بوشهر در طول هشت سال دفاع مقدس و بیان خاطرات امدادرسانی به رزمندگان در هنگام عملیات ها پرداخته شده است.

جعفری بوشهر

کدخبر: 691154 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟