افزایش کشت گیاهان دارویی سازگار در اردبیل

 

به گزارش رکنا، رئیس جهاد دانشگاهی اردبیل اظهار داشت: راه‌اندازی خط تولید اسانس و عصاره گیاهان دارویی، از برنامه‌های اولویت‌دار جهاد دانشگاهی در راستای توسعه کشت و تولید و فرآوری گیاهان دارویی است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل بیان کرد: تولید بذر و نشاء و اسانس و عصاره گیاهان دارویی که ارزش افزوده بالایی دارد، می‌تواند جایگزین خام فروشی این محصول شود و به درآمدزایی بیشتر کمک کند.

وی تصریح کرد: قبل از ورود به تولید گیاهان دارویی باید بازار عرضه و تقاضا و نگهداری و تبدیل آن به مواد دارویی سنجیده شود و با خلاقیت و با غلبه بر تمام کمبود‌ها این کار ادامه یابد.

اوچی گیاهان دارویی را یکی از پتانسیل‌های استان برای توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری دانست و اذعان داشت: جلب مشارکت روستاییان و شبکه‌سازی فعالان این عرصه به توسعه بخش کشت، تولید و فرآوری این گیاهان و همچنین حفظ و صیانت از منابع طبیعی می‌انجامد.

مشکلات توسعه کشت گیاهان دارویی

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: مکانیزه نبودن و انجام بیشتر امور به صورت دستی عامل اصلی هزینه‌های زیاد کشت و تولید گیاهان دارویی است و عدم شناخت بازار، نبود بذر و نهال موردنیاز، آلودگی محصولات به سموم شیمیایی و عدم توجه به صنایع تبدیلی از مشکلات موجود در این عرصه است.

اردبیل/مولاخواه

کدخبر: 691068 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟