معدن خرشک دو سال است که تعطیل بوده است

به گزارش رکنا رشت، فرهاد دلق پوش با حضور در جلسه بحران فرمانداری رودبار در خصوص رانش معدن خرشک اظهار داشت: از دوسال پیش تا کنون معدن خرشک به حکم دادستانی تعطیل بوده و فعالیتی نداشته است، در گذشته معادن ما به درستی مدیریت نشده و برای صدور مجوزات معادن هم از قبل؛ نظارت صحیح صورت نگرفته است. 

رئیس سازمان صمت گیلان خاطر نشان کرد: از سال ۹۶ تا الان هیچ گونه مجوز معدنی در استان صادر نشده است. 

وی افزود: معادن استان گیلان؛ منشا عمران و آبادانی است و نیازمند مصالح می باشیم اما این دلیلی بر این نیست که در اجرا  دقت نظر صورت نگیرد.

وی تصریح کرد: سازمان صنعت و معدن و تجارت، متولی معادنی است که دارای پروانه می باشند و قطعا بر فعالیت معادن نظارت جدی خواهد داشت.

دکتر دلق پوش گفت: در استان گیلان بویژه شهرستان رودبار به مدت  یک و سال و نیم نظارت بر فعالیت معادن با هماهنگی استانداری صورت گرفته و بسیاری هم که اهل بهره برداری نیستند خلع ید شده و آنهایی که مشکل اجتماعی به وجود می آورند به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

وی از استعلام برای صدور مجوز معادن از 15 مرجع قانونی سخن گفت و ادامه داد: اتفاق خرشک بایستی به شکل فنی و کارشناسانه بررسی شود و قضاوت عمومی، قضاوت درست نخواهد بود از طرفی زندگی مردم و حقوق آنها و صیانت از حق مردم هم جز وظایف اصلی ماست.

 کارشناسان امر به منطقه خرشک اعزام شده اند و به حکم دادستانی شهرستان این معدن ۲ سال بود که تعطیل شده بود. 

البته قبل از این نسبت به رانش  زمین و آسیب آن به خطوط لوله نفت تذکرات و‌گزارشاتی به مسئولین شده بود.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 690931 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟