تابستان سختی را در پیش داریم

به گزارش رکنا از کرمانشاه، امیدعلی مرآتی امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص خاموشی‌های پراکنده روزهای گذشته، اظهار داشت: خاموشی بحث روز جامعه است، عدم توازن تولید و مصرف، خشکسالی که سبب کاهش ۴ هزار مگاواتی نیروگاه آبی در مدار شده و همچنین بحث بیت‌کوین‌های غیرمجاز امروز صنعت برق را با چالش جدی مواجه کرده است.

وی افزود: خاموشی‌ها براساس سهمیه که از سوی شرکت توانیر برای کل شرکت‌های برق منطقه‌ای کشور در نظر گرفته شده اعمال می‌شود و تمام تلاش ما این است که این برنامه خاموشی حداکثر ۲ ساعت و یک بار در روز اعمال شود مگر در موارد استثنا که مجبور به اعمال خاموشی دوباره شویم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه تصریح کرد: برنامه خاموشی براساس مدیریت مصرف شبکه است که از امروز در سایت شرکت توزیع استان و در اپلیکیشن برق من بارگذاری می‌شود و همچنین به رسانه‌ها و کانال‌های فضای مجازی که با شرکت توزیع در ارتباط هستند، ارسال می‌شود.

مرآتی ادامه داد: خاموشی‌ روزهای گذشته به علت بحث توازن مصرف و تولید در شبکه و خروجی نیروگاه‌ها در واقع پیش‌بینی نشده بود که سبب مشکلاتی برای شهروندان شد.

این مسئول یادآور شد: امسال تابستان خیلی سختی را پیش‌رو داریم، اگر مردم و مشترکان همکاری نداشته باشند این خاموشی‌ها متأسفانه ادامه‌دارخواهد بود.

وی با اشاره به انعقاد ۶ هزار و ۵۰۰ تفاهم‌نامه با مشترکان کشاورزی، صنعتی و سایر مشترکان، گفت: تعرفه اصلی مصرف برق بیت کوین‌های مجوزدار از تعرفه برق صادراتی است که تاکنون در استان هیچ مشترکی مجوز قانونی برای این کار را نگرفته، لذا از مردم درخواست داریم فعالیت ماینرهای غیرمجاز را اطلاع‌رسانی و از شرکت پاداش قابل توجهی دریافت کنند.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

کدخبر: 690568 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟