هفته‌ رویایی نمایندگان فوتبال بوشهر

به گزارش رکنا،در هفته‌ای که گذشت نمایندگان استان بوشهر در رقابت‌های لیگ دسته اول و دوم کشور به معنی واقعی درخشیدند و نتایج دلخواه را کسب کردند و جالب‌ترین نکته در مورد دیدارهای این هفته نمایندگان استان بوشهر اینکه آن‌ها مدعیان خود را شکست داده تا این مزه پیروزی‌ها دو چندان شود.

کار بزرگ شاهین و پارس جنوبی جم در لیگ یک
هفته بیست و پنجم لیگ دسته اول کشور در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته پیگیری شد که در روز نخست این هفته پارس جنوبی در اهواز به مصاف تیم مدعی استقلال خوزستان رفت و این تیم را متوقف کرد تا گام مهمی را بردارد و نشان دهد این تیم شخصیت بالانشینی و حتی صعود را دارد.

در حالی که مس کرمان و بادران نتایج خوبی کسب نکردند، استقلال خوزستان ۳۹ امتیازی خیلی امیدوار بود که با شکست پارس جنوبی جم خود را به رده دوم و یک امتیازی مس کرمان برساند تا بیش از پیش به صعود امیدوار باشد ولی یاران امیر خلیفه اصل اسیر بازی منطقی و هوشمند شاگردان محمد نصرتی در تیم پارس جنوبی شدند و چه بسا اگر شانس با آن‌ها یار نبود همین تک امتیاز خانگی را نیز از دست می‌دادند. 

با این تساوی خانگی آبی‌های خوزستانی ۴۰ امتیازی شدندو در جایگاه سوم ماندند تا امیدوار به ناکامی‌های دو مدعی خود باشند و پارس جنوبی با تک امتیاز این دیدار ۳۶ امتیازی شد تا با تفاضل گل بهتر نسبت به تیم هم استانی خود در جایگاه هشتم قرار بگیرد.

شاهین در ثانیه‌های پایانی نسخه بادران را پیچاند
با توجه به نتایج درخشان بادران و عزم جدی این تیم به صعود شاید کمتر کسی امیدوار به شکست بادران در بوشهر بود و با گل دقیقه ۱۰ احسان پیرهادی امیدهای هواداران شاهین برای توقف نارنجی‌پوشان تهرانی کمتر نیز شد تا اینکه در ۴۲ بازی بال‌های شاهین برای شکار تیم سخت کوش بادران باز شد و علی گودرزی مدافع پیش تاخته شاهینی‌ها موفق شد گل تساوی را وارد دروازه مهمان کند. 

 

شاهین در نیمه دوم حتی امیدوار به شکست بادران شدند و شاگردان محسن عاشوری پس از دریافت گل تساوی به لحاظ روحی بهم ریختند و نبض بازی را از دست دادند و در حالی که داور مسابقه پنج دقیقه وقت اضافه را اعلام کرده بود حمیدرضا دیوسالار در چهارمین دقیقه وقت‌های تلف شده این دیدار نسخه بادرانی‌ها را پیچاند تا جایی که سرمربی خوشنام این تیم مجبور به استعفاء شد و همه شاهد پرواز بلند شاهین در این دیدار باشند. 

بادران علیرغم این شکست با همان ۴۱ امتیاز در جایگاه دوم ایستاد گرچه آن‌ها امیدوار بودند با شکست شاهین در بوشهر به صدر جدول سلام کنند ولی رویاهای آن‌ها به واقعیت تبدیل نشد تا دل به آینده خوش کنند. 

تقلب جاشو‌های عامری روی دست همنام خود

هفته بیستم رقایت‌های لیگ دسته دوم کشور در گروه دو این رقابت‌ها با دیدار حساس تیم‌های شاهین بندرعامری و اترک بجنورد در ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر پیگیری شد تا شاگردان رضا نظرزاده از آزمونی سخت موفق بیرون آمده تا امیدواری بیشتری به صعود داشته باشند. 

دو تیم در حالی به مصاف هم رفتند که ۲۸ امتیازی سایه به سایه هم در جدول در حال حرکت بودند و این بازی حکم ۶ امتیاز را داشت و شاهین که در طول نود دقیقه نبض بازی را در دست داشت و اجازه خودنمایی به حریف خراسانی خود نداد در چهارمین دقیقه از وقت‌های تلف شده این دیدار صاحب یک ضربه پنالتی شد تا مهدی چاهکوتاه‌زاده موفق شود گل برتری و شیرین شاهینی‌ها را به ثمر برساند تا سفیدپوشان بندرعامری پس از بیرون آمدن از آزمون سخت جام حذفی مقابل پرسپولیس تهران مزد زحمات خود را با یک برد دراماتیک خانگی جشن بگیرد و با ۳۱ امتیاز به جایگاه سوم صعود کنند. 

اترک بجنورد هم که کوروش چاپی‌پور مدافع بوشهری را ۹۰ دقیقه در ترکیب داشت این باخت برای آن‌ها گران تمام شد تا با همان ۲۸ امتیاز به جایگاه ششم سقوط کنند. 

 

تیم فنی مهدی قنبری و دستیارانش در پایتخت به مصاف اسپاد تهران رفتند تا در اولین حضور خود به یک برد ارزشمند و به نوعی طلایی دست پیدا کنند تا شوک به تیم امید گناوه جواب دهد و این تیم امیدوار به روزهای خوش اول فصل خود برگردد. 

ایرانجوان بوشهر و امید گناوه که در هفته‌های اخیر نتایج خوبی کسب نکرده بودند و در منطقه سقوط هم دیده می‌شدند و حتی کار به استعفاء حسین عبداللهی سرمربی امید نیز کشیده شد با برد در دیدارهای روز گذشته به بقاء و صعود به رده‌های بالاتر امیدوار شدند. 

روند صعودی ایران جوان و شوک امید گناوه با قنبری

دو تیم در حالی به مصاف هم رفتند که با ۲۵ امتیاز سایه به سایه هم به دنبال سه امتیاز حیاتی این دیدار بودند ولی شاگردان مهدی قنبری در همان نیمه اول و در دقیقه ۲۷ کار میزبان را یکسره کردند تا با یک برد دلچسب به گناوه برگردند و خود را مهیای دیدار هفته آینده مقابل ایران جوان بوشهر کنند. 

اما در بوشهر ایرانجوان پس از شکست هفته گذشته شهرداری همدان صدرنشین گروه نخست در دیار هگمتانه این بار در ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر به مصاف تیم متمول ویستا توربین و مربی آن اکبر میثاقیان رفت و در بازی که حواشی زیادی نیز داشت به سه امتیاز با ارزش دست پیدا کند و ایران جوان در دو هفته اخیر به غول کش لیگ لقب بگیرد. 

شاگردان خرمزی در این بازی متفاوت از گذشته مقابل حریف خود بازی کردند و پا پس نکشیدند و با ارائه بازی با برنامه بارها روی دروازه حریف خود حمله‌ور شدند تا با گل حمیدرضا نادری در نیمه اول از روی نقطه پنالتی پیروز به رختکن بروند گرچه در پنج دقیقه نیمه دوم ویستا دوربین با یک ضربه پنالتی کار را به تساوی کشاند ولی باز هم این ایرانجوانی‌ها بودند که در دقیقه ۹۰ حکم پیروزی خود را با گل زیبای سبزی مدافع پیش تاخته خود صادر کردند تا دومین مدعی نیز مقابل ایران جوان چاره‌ای جز تسلیم شدن نداشته باشد. 

با این دو برد تیم‌های امید گناوه و ایرانجوان بوشهر ۲۵ و ۲۴ امتیازی شدند و تا حدودی به وضعیت خود در جدول سر و سامان دهند گرچه فاصله خیلی کم تیم‌ها در بالا و پایین جدول حکم می‌کند دو نماینده استان بوشهر با احتیاط بیشتری در دیدارهای آینده به مصاف حریفان خود بروند. 

 

 با پشت سر گذاشتن هفته‌ای شیرین برای فوتبال استان بوشهر هواداران به این رشته ورزشی خیلی امیدوارند که روند صعودی پیروزی‌های نمایندگان استان ادامه داشته باشد و آن‌ها حتی مدعی صعود هم باشند و امیدواریم با حمایت‌های مسؤولان خصوصاً در بحث مالی این امر محقق شود و شاهد تداوم پیروزی‌های نمایندگان استان بوشهر در لیگ‌های کشوری باشیم.

بوشهر/جعفری

کدخبر: 690514 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟