قطع برق محصول افزایش مصرف، کاهش تولید

به گزارش خبرگزاری رکنا از سمنان، در پی درج خبر مربوط به قطعی برق در شهر بازی شهر کودک در سمنان و حواشی ایجاد شده تصمیم گرفتیم برای روشن شدن موضوع به سراغ مدیر مجموعه شهر بازی برویم.

ظلمات ناشی از قطع برق بی برنامه باعث غافلگیری شد

ماهرخ ابوسعیدی مدیر شهر کودک سمنان در ابتدای سخنان خود با تاکید بر اینکه این حادثه هیچگونه جراحت یا مصدومیتی به دنبال نداشت گفت: خوشبختانه با سرعت عمل پرسنل پارک و متصدیان دستگاه های بازی و به مجرد قطع برق کودکان و والدین حاضر در مجموعه به محوطه هدایت و هیچگونه آسیب یا مصدومیتی ایجاد نشد.

وی افزود: قطعی برق خارج از تایم اعلام شده و بدون هیچگونه هشداری در ساعت 20 و پانزده دقیقه رخ داد و بدلیل تاریکی کامل محوطه اطراف و ساختمانهای مجاور برای خانواده هایی حاضر در پارک غافلگیر کننده بود.

ابوسعیدی در پاسخ به وضعیت پارک به لحاظ ایمنی تجهیزات گفت: تجهیزات موجود در پارک  دارای استانداردهای لازم بوده و از نوع تجهیزات زمینی نظیر بانجی،  سرسره های بادی، ماشین های شارژی و بازی های کامپیوتری می باشند که نیاز به برق اضطراری یا باطری مولد ندارند.

قطع برق در حوزه بهداشت و سلامت می تواند خطر آفرین باشد

اما نکته مهم در بروز این حوادث ناشی از قطع بی برنامه برق می تواند در برخی حوزه ها با صدمات جبران ناپذیری همراه باشد. جاییکه در فضاهی دیگر نظیر آسانسورهای خانگی و خدماتی، دستگاه های پیراپزشکی همچون فیزیوتراپی و رادیولوژی و از آن مهمتر کپسولهای تولید اکسیژن و سایر موارد می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

یکی از مراجعین به کلینیک خاتم الانبیائ سمنان در مجاورت این پارک که تمایلی به معرفی خود نداشت گفت: امروز کلیه نوبت های فیزیوتراپی این کلینیک بدلیل قطع ناگهانی برق کنسل شده است و مراجعه ما جز دردسر حاصل دیگری برای ما و بیمارمان به همراه نداشت.

نارضایتی هایی از این دست و از قطعی های ناگهانی و بدون برنامه در فضای مجازی نیز به راحتی قابل مشاهده است.

 

کاسب کاران زخم خورده از کرونا، اسیر در بی برقی

شایان ذکر است قطعی این روزهای برق امروز نیز در بسیاری از مناطق استان ادامه داشت و این امر به خصوص برای برخی مراکز نظیر مغازه های تجاری و بازار با توجه به بسته بودن محیط و گرمای نیمروزی مشکلات زیادی را با خود به همراه داشت.

مهدی صباغیان از کاسب کاران صنف زیور آلات در بازار سمنان  نیز در این خصوص گفت: امروز در بازار دو بار شاهد قطع برق بودیم برای ما بازاریان که نزدیک به یکماه بدلیل کرونا تعطیل بودیم قطعی برق بسیار مشکل آفرین خواهد بود. باید برای این وضعیت فکری کرد.

 

شهروندان بیشتر صرفه جویی کنند تا کمبود ها جبران شود

برای اطلاع از چند و چون دلایل بروز این وضعیت در چند روز گذشته تماسی داشتیم با یکی از مدیران روابط عمومی دستگاه های مرتبط با شبکه برق استان؛ ابوالفضل همتی مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان در خصوص وضعیت پیش آمده طی این روزهای در حوزه توزیع برق گفت: بدلیل کاهش بارندگی، گرمای زودهنگام، رشد 20 درصدی مصرف برق و عدم استفاده از ظرفیت کامل نیروگاه های برق آبی شاهد کاهش تولید و افزایش ناگهانی مصرف در شبکه برق هستیم و این بار اضافه را به مجموعه وارد می کند، بنابر این مرکز دیسپاچینگ ملی برای تامین برق ناچار به مدیریت و افزایش سهمیه بندی برق در سطح کشور شده است.

وی افزود: این فشار به حدی بود که در برخی ساعات خارج از برنامه اعلام شده مجبور به قطع برق در برخی مناطق شدیم که امیدواریم این روند با رعایت هر چه بیشتر مشترکان در صرفه جویی مصرف برق کنترل گردد.

 

این در حالیست که بر اساس اظهار نظر های منتشر شده در فضای مجازی در خصوص بروز این وضعیت می توان به استفاده بالای برق توسط دستگاه های استخراج بیتکوین و همچنین صادرات برق به کشورهای همسایه اشاره کرد. افزایش ناگهانی دما یا مصرف بیش از اندازه دستگاه های استخراج بیت کوین در کشور ی هر دلیل دیگر آنچه مسلم است این که در خصوص وضعیت موجود کسانی که متضرر هستند شهروندان و مصرف کنندگان خانگی برق هستند. همان ها که هزینه این کمبودها را باید از جیب خود پرداخت کنند.

رستم زاده/سمنان

 

 

 

کدخبر: 690239 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟