ثبت رکورد جدید ماهیانه تولید آهن اسفنجی در فولاد هرمزگان

به گزارش رکنا از بندرعباس، عطاالله معروفخانی مدیرعامل فولاد هرمزگان با اشاره به رکورد جدید ماهیانه در واحد احیا مستقیم، ثبت این رکورد را به همکاران و ذینفعان فولاد هرمزگان تبریک گفت و اظهار داشت : رکورد ماهیانه تولید آهن اسفنجی توسط مدول A در اردیبهشت ماه  به میزان دوهزار و 42 تن افزایش یافت و به 83هزار و 82 تن رسید.

وی افزود: تولید ماهیانه آهن اسفنجی توسط مدول A و B  نیز به میزان یک هزار و 903 تُن افزایش و به رکورد 163هزار و 523 تن ارتقا یافت.

مدیرعامل فولاد هرمزگان با اشاره به شعار تولید، مانع زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها، تصریح کرد: با تشکیل کمیته های تحول، موانع تولید در فولاد هرمزگان شناسایی شده و برای بخش درون سازمانی با ترسیم اقدامات استراتژیک و هدف گذاری ها ، برنامه ریزی دقیقی برای رفع این موانع در دستور کار قرار دارد.

معروفخانی ادامه داد: به عنوان نمونه در واحد احیا مستقیم در صدد هستیم با افزایش ریت تولید و کاهش توقفات، تولید آهن اسفنجی را در سال جاری به یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن برسانیم که ۷۰ هزار تن بالاتر از ظرفیت اسمی این واحد است.

 وی گفت: رفع موانع تولید در بخش برون سازمانی نیاز به پشتیبانی های سایر نهادها است که در حوزه برق و گاز به عنوان یکی از ارکان اصلی تولید در مقاطعی از سال با قطعی و کمبود روبرو هستیم و امیدواریم با هدف کمک به تولید و اقتصاد مقاومتی، این پشتیبانی ها از فولاد هرمزگان به عنوان یک صنعت مادر صورت بگیرد. 

معروفخانی، توسعه واحد ها را از برنامه های اصلی فولاد هرمزگان در راستای افزایش تولید عنوان کرد و افزود: کمبود برق و گاز  از دلایل اصلی کاهش تولید و خسارت به خطوط تولید و تجهیزات است و این مانع، بر خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری است .

فولاد هرمزگان در فروردین ماه سال جاری نیز توانسته بود، هفت رکورد جدید را در تولید ماهیانه تختال، ذوب ماهیانه تخلیه شده و ریخته گری شده و آهن اسفنجی به دست آورد.

انتهای پیام/حیدری

کدخبر: 690072 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟