کتابخوان «ارتباطات و کتاب»در همدان برگزار شد

به گزارش رکنا از همدان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان  گفت: روابط عمومی آیینه تمام نمای سازمان به حساب می‌آید که ارتباط بین جامعه و سازمان را ایجاد می‌کند و آنچه در بطن سازمان رخ می‌دهد را به سمع و نظر مردم و جامعه هدف می‌رساند.

عاطفه زارعی با بیان اینکه روابط عمومی به اطلاع رسانی درون سازمانی، بیرون سازمانی و بین سازمانی می‌پردازد، اظهار کرد: روابط عمومی‌ها وظیفه خطیر و چالش برانگیزی برعهده دارند؛ چراکه کوچک ترین خلأ در حوزه اطلاع رسانی و ارتباطات باعث می‌شود هر سازمانی از اهداف عالی خود که بر اساس اسناد بالا دستی تدوین شده، فاصله بگیرد. ارتباطات داخل سازمانی و ارتباطات بین سازمانی را روابط عمومی مدیریت و پی ریزی می‌کند و در این راه مسئولان و کارشناسانی که اهل مطالعه و نوشتن هستند با موفقیت بیشتری گام بر می‌دارند.

روابط عمومی در گسترش فرهنگ مطالعه موثر است                                                                                

مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان با بیان اینکه ۱۸ برنامه به مناسبت هفته روابط عمومی پیش بینی شده که یکی از آن ها تقدیر از فعالان حوزه کتابخوانی و تقدیر از مسئولان روابط عمومی‌هایی است که کتاب تألیف کرده اند، گفت: در همه حوزه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی یکی از مهم ترین مسائل بحث اطلاع رسانی است.

اسدالله ربانی‌مهر با بیان اینکه وقتی کشوری مانند امریکا با سه درصد جمعیت دنیا، ۷۰ درصد رسانه‌های جهان را در اختیار دارد می‌تواند علیه جمهوری اسلامی سیاه نمایی کند، تصریح کرد: این اتفاق اهمیت روزافزون اطلاع رسانی و استفاده از ظرفیت‌ها را در این راه نشان می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه در استان همدان توانایی بسیاری در حوزه روابط عمومی رسانه و فرهنگ دیده می‌شود، ادامه داد: بسیاری  از مشکلات امروز جامعه ما به خاطر این است که از فرهنگ خود فاصله گرفتیم و مطالعه و کتابخوانی می‌تواند به حل این مشکلات کمک کند.

 مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان با اشاره به اینکه توجه به مسائل فرهنگی باید یک اولویت باشد، خاطرنشان کرد: برای داشتن جامعه توسعه یافته باید شهروندان کتابخوان اهل مطالعه داشته باشیم. روابط عمومی‌ها می‌توانند در حوزه گسترش فرهنگ کتابخوانی تأثیرگذار باشند و ما آمادگی لازم در این حوزه را برای همکاری با کتابخانه‌های عمومی داریم.

 

سلیمانی فرد/همدان

کدخبر: 689989 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟