ثبت نام در مدارس به جز پایه اول الکترونیکی است

به گزارش خبرگزرای رکنا در اردبیل   مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل، از ثبت نام غیرحضوری تمامی پایه‌ها به جز پایه اول و از طریق سامانه الکترونیکی http://pada.medu.ir خبر داد.

ناصری گفت: در صورت ضرورت ثبت نام به شیوه حضوری در مناطق کم برخوردار و فاقد زیرساخت‌های اینترنتی از طریق سیستم نوبت دهی از تاریخ یکم خرداد برای پایه اول، بیست و دوم خرداد پایه هفتم و یکم تیر پایه دهم آغاز می‌شود.

وی افزود: امر ثبت نام دانش آموزان در فضایی امن و آرام و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و بهره گیری از ظرفیت فن آوری، به صورت غیر حضوری (به جز پایه اول) انجام می‌گیرد و مسئولیت ثبت نام دانش آموزان بر عهده مدیران مدارس است و این فرایند باید با رعایت کامل احترام به مراجعین و والدین دانش آموزان صورت می پذیرد.

دبیر ستاد ثبت نام استان و معاون آموزش ابتدایی اداره کل نیز گفت: حداقل سن ثبت نام در پایه اول دبستان شش سال تمام می‌باشد، بنابراین در مدارس ابتدایی (متولدین ۹۳.۰۷.۰۱ الی ۹۴.۰۷.۰۱) می‌توانند به عنوان دانش آموز پایه اول ثبت نام کنند،و نهایی شدن ثبت نام پایه اول منوط به ارائه تاییدیه از پایگاه سنجش می‌باشد.

غفاریان افزود: اولیا با مد نظر قرار دادن شعار بهترین مدرسه نزدیک‌ترین مدرسه نسبت به ثبت نام فرزندان خود اقدام نمایند.

وی بیان کرد: سن ثبت نام پیش دبستانی یک، چهار تا پنج سال تمام (متولدین ۹۵.۰۷.۰۲ الی ۹۶.۰۷.۰۱) و سن پیش دبستانی دو، پنج تا شش سال تمام (متولدین ۹۴.۰۷.۰۲ الی ۹۵.۰۷.۰۱) می‌باشد.

وی اشاره کرد: ثبت نام دانش آموزان میان پایه در مدرسه محل تحصیل به صورت خودکار انجام می‌شود و ثبت نام دانش آموزانی که مدرسه و مقطع تحصیلی آنان تغییر می‌کند نیز از طریق سامانه پادا انجام خواهد شد، همچنین درخواست خانواده‌ها برای ثبت نام در مدارس از طریق سامانه بررسی و نتیجه اعلام خواهد شد.

مولاخواه/اردبیل

کدخبر: 689926 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟