ارائه خدمات برای همه اقشار مردم یکسان باشد

به گزارش رکنا رشت،  علی فتح اللهی در جلسه رسیدگی به مسائل و مشکلات بیمارستان های خصوصی شهر رشت با بیان اینکه مهمترین یادآوری کرونا به ما این بود که چه افراد مثمرثمری در جامعه داشتیم و بنا به دلایل مختلف آنها را فراموش کردیم، گفت: کادر درمان شبانه روز زحمت کشیدند و برای نجات جان انسانها ایثارگرانه از زندگی و آسایش خود گذشتند.

وی افزود: اگر نگاه توسعه گرانه به مسائل و مشکلات حوزه سلامت داشته باشیم در حمایت از افرادی که در این حوزه چه در ارائه خدمات و چه در دریافت خدمات حضور دارند، بسترها را به گونه ای فراهم میکنیم که دغدغه های هر دو گروه رفع شود.

فرماندار رشت با تأکید بر هرچه کمتر کردن نگرانی های مالی دریافت کنندگان خدمات درمانی گفت: هزینه های خدماتی که ارائه میشود باید به گونه ای باشد که عموم جامعه را تحت پوشش قرار داده ومردم در دسته بندی مراجعه به بیمارستان های دولتی یا خصوصی بر مبنای امکانات مالی خود قرار نگیرند.

وی ادامه داد: باید بتوانیم خدمات جامع و کامل در حوزه درمان فراهم کنیم تا فرقی میان مراکز درمانی بخش خصوصی و دولتی در خدمت رسانی وجود نداشته باشد و از این طریق زمینه رسیدن به عدالت اجتماعی را برای عموم مردم مهیا کنیم.

فتح اللهی با بیان اینکه افزایش هزینه های سالانه درمان در بخش خصوصی، مسأله ای است که باید آنرا بپذیریم، گفت: برای حل موضوعات پیرامون این قضیه در چهارچوب ضوابط قانونی تصمیم گیری خواهد شد اما اختلاف نظرها و مشکلات مابین یک تشکیلات با تشکیلات دیگر در حوزه درمان نباید به گونه ای باشد که تاوان آنرا مردم بدهند.

وی افزود: نگاه ما باید تعامل گرایانه باشد و شرایط را برای همگرایی فراهم آورده و اختلاف نظرها را در سریع ترین زمان ممکن حل کنیم.

فرماندار رشت با ذکر مشکلات بیمارستانهای خصوصی در پرداخت حقوق پرسنل خود گفت: اعتبارسنجی بیمارستان های خصوصی در اختیار علوم پزشکی قرار دارد که در آن، موارد بسیار جزئی نیز بررسی و محاسبه میشود و به این دلیل که در مقطعی از سال گذشته انجام شده، در شرایط امروز و با تغییر لحظه ای در قیمتها، بیمارستانهای خصوصی را علی رغم بهره مندی از امکانات در ارائه خدمات مطلوب دچار مشکل نموده است. لذا از علوم پزشکی انتظار داریم زمینه همراهی و همکاری را با بیمارستان هایی که نیاز به مساعدت دارند، فراهم آورد.

وی با تأکید بر اینکه کلیه تصمیمات باید بتواند ضمانت اجرایی در چهارچوب قوانین وضع شده را داشته باشد، گفت: مبنای تصمیمات ما باید رفع دغدغه مردم باشد، میتوانیم از سازمان و ساختار اداری خود دفاع کنیم، اما در نهایت تصمیمات باید به گونه ای اتخاذ شود که امنیت و آرامش خاطر را برای شهروندان به همراه داشته باشد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به مطالبات سالهای قبل بیمارستان های خصوصی گفت: در جایی که اختیارات قانونی در سطح استان اجازه رفع موانع را نمیدهد حتماً از ظرفیت نمایندگان بهره خواهیم برد، کما اینکه در گذشته هرکجا از ا ین توانایی استفاده شده ما موفق بوده ایم.

وی در خصوص مطالبات بیمه بیمارستان های پارس، گلسار و قائم از نمایندگان بیمه خواست تا نسبت به پرداخت معوقه ها، بمنظور ارئه خدمات بعدی به بیماران توسط این بخش ها، اقدام نمایند.

فرماندار رشت همچنین گفت: استفاده از بازنشستگان بخش درمان در ارائه خدمات به بیمارستان ها در دوران کرونا در طی چند ماه آینده، در استانداری به عنوان پیشنهاد مطرح خواهد شد.

در پایان جلسه نیز محدرضا احمدی سنگری نماینده مردم رشت و خمام با اشاره به مراجعاتی به وی مبنی بر اعتراض به تفاوت حقوق پرسنل در بخش دولتی و خصوصی گفت: تصمیماتی از این دست را اگر بتوانیم در داخل استان حل کرده و در غیر این صورت به به عنوان خدمتگزاران شما در تهران و وزارتخانه پیگیر خواهیم بود و در نهایت موانع را از طریق قانونگذاری در مجلس رفع مینماییم.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 689839 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟