برخورد با مشترکان پرمصرف و انشعابات غیرمجاز آب

به گزارش خبرنگار رکنا در ایلام، نورالله تیموری گفت: با توجه به کاهش میزان بارندگی‌ و مقایسه آن نسبت به دوره‌های بارشی گذشته و نیز هشدار سازمانهای مسئول همه نشان از آن دارد که زنگ خطر کم آبی و تنش آبی در کشور و در استان به صدا درآمده است.

مدیرعامل آبفای استان با تاکید بر اینکه سعی ما این است که با اجرای تمهیدات لازم تابستان امسال را بدون مشکل پشت سر بگذاریم، افزود: تسریع در اجرای پروژه‌ها، اجرای برنامه‌های مقابله با مشترکان پرمصرف و انشعابات غیرمجاز می‌تواند راهی برای گذر از چالش‌های کنونی حوزه آب باشد.

وی خاطرنشان ساخت: شناسایی و جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز در مدیریت تامین و توزیع آب شرب بسیار حایز اهمیت است چراکه انشعاب غیرمجاز و اسراف آب شرب موجب افت فشار و قطعی‌های مکرر می‌شود.

تیموری اظهار داشت: به طور متوسط در هر انشعاب غیرمجاز حدود ۴ برابر حالت مجاز آب مصرف می‌شودکه این امر ضمن ایجاد معضلات بهداشتی، موجب اختلال در خدمات‌رسانی مستمر و مطلوب به شهروندان می‌شود.

وی تصریح کرد: با هماهنگی با دادستان محترم و دستگاه قضا پلیس آب تشکیل شده که از این به بعد شاهد بازرسی های خیابانی و کوچه ای خواهیم بود.

مدیرعامل آبفای استان در پایان تاکید کرد: ضمن برخورد شدید با انشعاب‌های غیرمجاز و پرمصرف، مشترکان پرمصرف جریمه خواهند شد و در صورت عدم پرداخت جریمه، انشعاب‌های آب آن‌ها جمع می شوند.

ایلام/ کوثز موسوی

 

 

کدخبر: 689833 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟