۱۲۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز در بوشهر کشف شد

به گزارش رکنا از بوشهر،غلامرضا حشمتی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر بیان کرد: ششمین تمرین یک روزه فراگیر این شرکت همزمان با سایر شرکت‌های توزیع برق کشور  با هدف بسترسازی برای عبور موفق از اوج مصرف تابستان با موفقیت پایان یافت.

او افزود: در قالب این تمرین ۶۵ گروه اجرایی برای جمع‌آوری ماینر‌های غیرمجاز فعال شدند که دستاورد آن کشف ۷ مرکز و ضبط بیش از ۱۲۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر ادامه داد: از ابتدای شروع طرح اقدام فراگیر در استان تاکنون، باهمکاری نهاد‌های نظامی و قضائی بیش از هزار دستگاه ماینر در استان کشف شده است و پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰ هزار کیلووات رمز ارز غیر مجاز در استان فعال باشد که مقابله با آن‌ها از اهداف مهم این شرکت است.

حشمتی عنوان کرد: هر یک دستگاه استخراج ارز دیجیتال معادل یک کولر گازی برق مصرف می‌کند که علاوه بر ضرر به حقوق بیت المال باعث ایجاد اختلال در برق رسانی پایدار به مردم در فصل تابستان می‌شود.

او افزود: ساماندهی انشعاب‌های برق غیرمجاز از جمله اولویت‎‌های اصلی و راهبردی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر است، زیرا تحقق این مهم ارمغان‌آور برقی پایدار برای مشترکان شرکت در استان بوشهر است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق بوشهر گفت: در این تمرین ۴۲۰ نقطه بررسی شد که ۱۷ مورد انشعاب غیرمجاز برق نیز در استان کشف و جمع آوری شد.

حشمتی عنوان کرد: مقابله با انشعاب‌های غیرمجاز برق همچون گذشته در اولویت‎‌های اصلی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر به شمار می‎‌رود.

او ادامه داد: از دیگر اهداف برگزاری تمرین، ارزیابی آماده به کار بودن مولد‌های اضطراری ادارات استان، ارزیابی آماده به کاری سامانه‌های اطلاع رسانی خاموشی (برق من) و پاسخگویی۱۲۱، تعدیل روشنایی معابر با تکمیل آرایش یک در میان چراغ‌های روشنایی شبکه‌های توزیع با همکاری ادارات راه و ترابری در تعدیل روشنایی بین شهری بود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق بوشهر گفت: کاهش مصرف روشنایی معابر شهری، بین شهری و پارک‌ها با همکاری شهرداری‌ها انجام گرفته و تاکنون بیش از ۳۷هزار چراغ تعدیل شده است که این موضوع باعث کمک به کاهش اوج بار شب می‌شود.

حشمتی با اشاره به کاهش بارندگی و کمبود آب نیروگاه‌های برق آبی و همچنین افزایش دما نسبت به سال قبل و افزایش مصرف برق تاکید کرد: تابستان بسیار سختی پیش روی صنعت برق وجود دارد که امید است با همراهی مردم استان در مدیریت مصرف برق، تابستان را با حداقل خاموشی پشت سر بگذاریم.

بوشهر/جعفری

کدخبر: 689672 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟