هشدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نسبت به تجمعات انتخاباتی

به گزارش رکنا اردبیل،  شهرام حبیب‌زاده  افزود: ارزیابی‌ها همچنین از مناطق مختلف استان حکایت از افزایش بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و عادی‌انگاری کرونا از سوی شهروندان دارد.

وی بیان کرد: استفاده از ماسک در روزهای گذشته در بین مردم کاهش یافته و در گردشگاه‌ها با ازدحام جمعیت، به پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجهی می‌شود.

وی از مسئولان آموزش و پرورش استان اردبیل خواست تا  در زمینه امتحانات نهایی دانش‌آموزان حساس بوده و از ازدحام در حوزه‌های امتحانی جلوگیری شود.

 حبیب‌زاده روند کاهشی کرونا در استان اردبیل را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این فرایند نتیجه تلاش و جانفشانی کادر درمانی استان بوده و نباید با عادی‌انگاری این زحمات را هدر دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل وضعیت کاهشی شیوع کرونا در این استان را همچنان شکننده عنوان کرد و افزود: در صورت بی‌توجهی شهروندان به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، احتمال صعودی شدن دوباره شیوع کرونا در استان وجود دارد.

 حبیب‌زاده گفت: برای مهار این بیماری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت سفت و سخت ضروری است و هر تجمع ضروری حتما باید با زمان بسیار کم و رعایت فاصله ۲ تا سه متری برگزار شود.

وی برگزاری هر گونه تجمع را موجب افزایش شمار مبتلایان کرونا عنوان و اضافه کرد: مهم‌ترین خطر در روزهای آینده، برگزاری مراسم عروسی و سفر شهروندان است و باید این مساله فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با تاکید بر ضرورت ادامه استفاده از ماسک حتی با انجام واکسیناسیون سراسری، به افراد مبتلا به کرونا توصیه کرد که شرایط قرنطینه در منزل را با شدت بیشتر رعایت کرده و از تردد در جامعه خودداری کنند تا دوره انتقال‌پذیری بیماری طی شود.

 حبیب‌زاده، رعایت دقیق محدودیت‌های وضع شده، در خانه ماندن، عمل به شیوه‌نامه‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات و هرگونه دورهمی، تعطیلی مجالس عروسی و ترحیم را تنها راه برون‌رفت و گذر از شرایط بحرانی موجود ذکر کرد.

مولاخواه /اردبیل

 

کدخبر: 688961 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟