مشکلات زیست محیطی کشت و صنعت مغان برطرف شود

به گزارش رکنا اردبیل،  سعید شهند در نشستی با مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان گفت: مجموعه حفاظت محیط زیست استان اردبیل خود را موظف به حمایت از واحدهای تولیدی می‌داند اما در کنار فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی، ضوابط و مقررات زیست محیطی نیز باید رعایت شود.

وی با تاکید بر ضرورت نصب سیستم پایش برخط از سوی کشت و صنعت مغان افزود: بر این اساس انتظار می‌رود برخی از مشکلات زیست محیطی این شرکت از جمله پساب واحدهای دامپروری، پسماندهای ویژه کشاورزی از جمله ظروف سموم و کودهای شیمیایی برطرف شود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان هم در این دیدار با تاکید بر لزوم رعایت ضوابط زیست محیطی در زمینه پیشگیری از آلودگی‌های زیست محیطی و انجام اقدام‌های قانونی قول مساعد داد.

همچنین موضوع خسارت وارده به مجموعه کشت و صنعت مغان از سوی گونه تحت حمایت زنگوله بال نیز در ادامه این نشست مطرح و قرار شد این شرکت نسبت به تهیه یک طرح مدون در زمینه نحوه و میزان خسارت‌ها و راهکارهای پیشنهادی اقدام کند تا پس از بررسی در سازمان مرکزی تصمیم‌گیری شود./مولاخواه

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با داشتن اراضی وسیع زراعی، ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغات میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر از شرکت‌های منحصر بفرد کشور محسوب می‌شود.

این شرکت در اجرای قانون خصوصی‌سازی از سال ۱۳۸۸ در لیست واگذاری‌ها قرار گرفت و پس از چهار فقره آگهی در سال ۱۳۹۷ به بخش خصوصی واگذار شد اما بحث واگذاری در پی برخی اعتراض‌ها سال گذشته ابطال شد.

مولاخواه/اردبیل 

کدخبر: 688760 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟