افزایش سرسام آوراجاره دربوشهرطاقت مستاجران راربوده است

 

بازار مسکن دربوشهر به‌خصوص در بخش رهن و اجاره آنچنان به حال خود رها شده که کمتر کسی می‌ تواند با قیمت‌های منصفانه خانه پیدا کند. وقتی هم از مالک علت را می‌ پرسیم می‌ گوید هزینه های زندگی بالا رفته و ملک خودم است، اما در این بازار مکاره کسی فریادرس مستاجران نیست.

به گفته  مشاوران املاک و بررسی سایت های اینترنتی، مشخص است که مصوبه ستاد ملی کرونا درباره میزان افزایش 25 درصدی اجاره بها هیچ ضمانت اجرایی ندارد و هیچ نظارتی هم بر این بازار بی حساب و کتاب وجود ندارد.

در هفته های اخیر تصویب منطقه آزاد صنعتی بوشهر هم بیشترین تکانه را برای مستاجران در پی داشته و طی این مدت بر قیمت های پیشنهادی رهن و اجاره اضافه کرده است.

 مستاجری که سال گذشته با هزارزحمت و وام وتسهیلات بانکی به سختی  در شهر بوشهر توانسته سرپناهی برای خود و خانواده اش تامین کند، حالا در فصل جابجایی باید برای همان محل بیش از دو برابر مبلغ فعلی را پیش بینی کند، درحالی که اغلب مستاجران نمی دانند این رشد سرسام آور را از چه محلی تامین نمایند و حتی توان اجاره در محلات حاشیه شهر و کوچ به عالیشهر هم ندارند.

البته سودجویی برخی بنگاه داران هم در این بازار بی سر و سامان مشکل ساز شده، گروهی که با اطلاع از غیرواقعی بودن قیمت های رهن و اجاره، به منظور سود بیشتر قیمت های بالاتر را مطرح می کنند و نرخ اجاره را در مدت کوتاهی چند برابر.

گفتنی است اخیرا مرکز پژوهش‌های مجلس خواستار استفاده از سیاست کنترل اجاره‌بهای مسکن با ابزارهایی چون کوپن اجاره یا یارانه اجاره شده، اما هیچ برنامه ای برای اجرای آن دیده نمی شود.

هرچند وزیر راه و شهرسازی می گوید «با اقداماتی که  در بخش مسکن و اجاره اثر گذار بوده، قیمت ها رو به کاهش است»، اما بررسی هادر بوشهر نشان از افزایش سرسام آور اجاره ها دارد.

کدخبر: 688356 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟