فعالیت ۴۳ روستا بازار در خراسان رضوی

به گزارش رکنا ، ایرج ناصری مقدم در خصوص توزیع کالاهای تنظیم بازار از طریق شبکه‌های تعاونی روستایی اظهار کرد: افرادی به نام دلال و واسطه بودند که محصول را از روستا خریداری و قیمتی برای آن لحاظ می‌کردند و در بازار می‌فروختند. این واسطه‌ها و دلال‌ها باعث شدند که کشاورز سودی نکند. به دلیل اینکه ارتباطات بین واسطه‌ها و دلال‌ها حذف شود، شرکت‌های تعاونی‌های  روستایی که در روستاها شکل گرفته باهم جمع شدند و مجموعه‌ای به نام روستا بازار یا بازار روستایی ایجاد کردند تا اینگونه وقتی کشاورز محصولش را به فروشگاه می‌دهد، بتواند سودی از آن به دست آورد.

وی افزود: سیاست روستابازار این است که مزرعه به سفره مردم برسد و واسطه‌ها را حذف کنند. علاوه بر این قضیه، به روستابازارها کمک می‌کند که صنعت حوزه ارائه محصولات کشاورزی را بیشتر کند.

وی در خصوص تعداد روستا بازارها در استان افزود: درحال حاضر ۴۳ روستا بازار در  خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی درباره توزیع کالاهای تنظیم بازار بیان کرد: بخش عمده کالاهای تنظیم بازار در حوزه روستا بازار از طریق فروشگاه‌ها توزیع شده است. بالغ بر ۹۲۶ تن کالای تنظیم بازار  شامل ۱۲۵ تن برنج خارجی، ۳۶۷ تن مرغ، ۷۸ تن قند، ۶۱ تن شکر، ۲۱۷ تن روغن، ۶۴ تن پیاز، ۴ تن خرما و ۷ تن سایر اقلام به ارزش ۷ میلیارد و ۴۲۳ میلیون تومان در فروردین ماه سال جاری و همچنین در ماه مبارک رمضان توزیع شده است.  اکثر این کالاها از طریق شبکه‌های تعاونی روستا بازار  در بین روستاییان توزیع شد.

ناصری مقدم در خصوص برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تامین و توزیع کالاهای اساسی افزود: با هماهنگی با ستاد تنظیم بازار استان و سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی توزیع کالاهای اساسی برای روستاییان از طریق شبکه تعاونی روستایی انجام می‌شود. تلاش بر این است که درصد بیشتری از کالاهای اساسی و مورد نیاز را از طریق شبکه سازمان روستایی به دست روستاییان و کشاورزان برسانیم.

کدخبر: 687490 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟