افزیش4/7 درصدی  مصرف گاز در سال 1399

به گزارش رکنا رشت، حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با بیان اینکه مصرف گاز  در سال1399 نسبت به سال 98، بیش از 7 درصد افزایش داشته است، اظهار داشت: عوامل متعددی در این زمینه نقش داشته که از جمله آن می توان به افزایش 4 درصدی مشترکین گاز در استان اشاره کرد.

حسین اکبر در مورد مصرف گاز در نیروگاه های استان گفت: بخش نیروگاهی در سال گذشته بالغ بر 2 میلیارد و 704 میلیون مترمکعب گاز، معادل 40 درصد کل مصرف استان، گاز مصرف کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن 8/1 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به مصرف 2 میلیارد و 694 میلیون مترمکعب گاز خانوارهای گیلانی در سال گذشته، بیان کرد: مصرف گاز در این بخش با حدود 17 درصد افزایش نسبت به سال پیش از آن، بیشترین میزان رشد را در میان بخش های مختلف مصرف داشته است که می توان ماندن مردم در منازل بعلت گسترش بیماری کرونا را در کنار جذب مشترکین جدید از جمله دلایل عمده این مسئله عنوان نمود.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان همچنین از مصرف 774 میلیون مترمکعب گاز در بخش صنعتی و کشاورزی، 346 میلیون مترمکعب گاز در بخش حمل و نقل و 241 میلیون مترمکعب گاز در بخش تجاری استان خبر داد و گفت: مصرف گاز در این حوزه ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 9، 14 و 6 درصد رشد داشته است.

حسین اکبر در پایان اظهار داشت: در سال جاری برنامه ریزی لازم برای تحویل 7 میلیارد مترمکعب گاز به مصرف کنندگان گاز طبیعی در سطح استان  صورت گرفته است.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 687059 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟