مصوبه دولت برای تمدید سال سوم امهال بدهی تسهیلات مناطق زلزله زده ابلاغ شد

جلیل بالایی امروز در گفت و گو با خبرنگار رکنا در کرمانشاه اظهار داشت: بدهی تسهیلات پیش از ۲۱ آبان ماه ۹۶ مناطق زلزله زده استان کرمانشاه که قبلاً مشمول امهال ۲ ساله شد، از تاریخ ۲۱ آبان ۹۸ به مدت یکسال و برای سال سوم امهال شد.

وی با اشاره به تصمیم هیأت وزیران در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ افزود: این تصویب‌نامه توسط معاون اول رئیس جمهوری ابلاغ شده که ۲ هزار و ۴۴۲ میلیارد تومان تسهیلات با بار مالی ۴۸۴ میلیارد تومان را مشمول امهال یک ساله می‌کند. 

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با تاکید به عدم نیاز مراجعه حضوری به استانداری و فرمانداری‌های استان کرمانشاه گفت: مشمولین هیچ نیازی به مکاتبه جدید توسط استانداری و یا فرمانداری‌ها نداشته و مراتب برای اجرا به کلیه بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

بالایی تصریح کرد: تمامی بدهکاران بانکی مناطق زلزله زده که مشمول امهال سه ساله شدند، از تاریخ ۲۱ آبان ۹۹ باید نسبت به پرداخت اقساط سررسید شده خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه این اقدام دولت که بار مالی معادل ۴۸۴ میلیارد تومان دارد از محل منابع بند م ماده ۲۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت تأمین و به بانک‌ها پرداخت می‌شود، افزود: این اقدام در شرایط فعلی هدیه‌ای ارزشمند بوده و باعث افزایش تاب‌آوری در پرداخت اقساط و زمینه ساز بازتوانی اقتصادی و معیشتی مردم خواهد شد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: این مهم طی نامه‌ای کتبی به بانک‌های عامل و مؤسسات اعتباری اعلام شده که باید برنامه‌ریزی‌های لازم را برای اجرای دقیق این مصوبه به عمل آورند.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

کدخبر: 686995 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟