ترویج فرهنگ شهروندی مصداق امر به معروف است

به گزارش رکنا رشت، سید محمد احمدی شهردار رشت در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری اظهار داشت: تبلیغ و ترویج معروفات به کارآمدی نظام اداری و ارتقاء عملکرد آن کمک شایان توجهی می‌کند.

شهردار رشت در این جلسه برگزاری جلسات ستادی شورای امر به معروف و نهی از منکر را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه جلسات استانی این شورا به ریاست آیت‌الله فلاحتی نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان برگزار می‌شود عنوان کرد: در جلسات شورای امر به معروف و نهی از منکر نقشه راه و سیاستگذاری‌های لازم در این مسیر تدوین و هدفگذاری می‌شود.

شهردار رشت کارآمد بودن نظام اداری را از جمله اهدافی که شهرداری به دنبال تحقق آن است اعلام کرد و با بیان اینکه بسترهای لازم برای این کار باید فراهم شود تصریح کرد: نظام اداری ناکارآمد موجب بدبینی مردم به نظام می‌شود بنابراین اصلاح ساختارها و تلاش برای کارآمدی بیشتر می‌تواند نتایج در خور توجهی را به دنبال داشته باشد.

احمدی با بیان اینکه باید در مسیر ترویج و تبلیغ معروفات در نظام اداری تلاش شود کارآمدسازی نظام اداری را راهکاری مهم برای ایجاد همه گونه ترقی و تعالی و رشد و توسعه دانست و اضافه کرد: در ساختار اداری باید معروفات از منکرات پیشی بگیرند و این موضوع یکی از شاخصه‌های بارز نظام اداری کارآمد و پویا محسوب می‌شود. 

وی ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت را در دوران هشت سال دفاع مقدس مورد اشاره قرار داد و ضمن تاکید بر لزوم استمرار چنین رویکردهایی در جامعه یادآور شد: شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافعین حرم در خارج از مرزها جان خود را تقدیم اسلام و انقلاب کردند تا مکارم اخلاق در جامعه اسلامی حفظ شود.

شهردار رشت ترویج فرهنگ شهروندی را مصداق بارز فریضه امر به معروف دانست و خاطرنشان کرد: ارتقاء عملکرد نظام اداری از یک سو و ترویج معروف‌ها در این حوزه از سوی دیگر امری است که باید برای تحقق آن برنامه‌ریزی کرده و گام‌های لازم را برداریم.

احمدی تکریم ارباب رجوع را در نظام اداری ضروری خواند و با بیان اینکه این امر نیز از دیگر ویژگی‌های نظام اداری کارآمد محسوب می‌شود ابراز داشت: به اعتقاد ما در هر شرایطی حق با مردم است بنابراین مدیران و کارکنان باید برخورد مناسب با ارباب رجوع را همواره سرلوحه کار خود قرار دهند.

رشت /مرجان گودرزی 

 

کدخبر: 686694 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟