پرونده های مسن در کرمانشاه کاهش چشمگیری داشته است

به گزارش خبرنگار رکنا از کرمانشاه، شهرام کرمی امروز در جمع اصحاب رسانه، به ارائه گزارشی از عملکرد شعب مختلف دادسرای عمومی و انقلاب استان طی سال ۱۳۹۹‌ پرداخت و اظهار داشت: علی‌رغم افزایش ۲۵ درصدی ورودی پرونده به شعب دادسرا به علت شرایط اجتماعی و اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمنان و شیوع بیماری کرونا، با پیگیری و نظارت‌های لازم، خوشبختانه آمار پرونده‌های مانده در شعب دادسرای کرمانشاه کاهش چشمگیری داشته و آمار پرونده‌های مختومه نیز بیشتر از پرونده‌های ورودی بوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته، ۴۸ هزار و ۳۹۵ پرونده به شعب تحقیق (دادیاری، دادستانی و بازپرسی) استان وارد شد، افزود: این درحالی است که حدود ۸ هزار و ۷۰۶ پرونده نیز موجودی از قبل داشتیم و تعداد پرونده‌های ورودی به این شعب هم به نسبت سال قبل آن افزایشی ۲۵ درصدی داشت.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: براین اساس، تعداد ۵۰ هزار و ۴ مورد از این پرونده‌ها در این مدت مختومه شد که نسبت به سال ماقبل آن ۳۴ درصد افزایش داشت.

کرمی، مجموع تعداد پرونده‌های مانده در این شعب را طی سال گذشته ۷ هزار و ۹۷ پرونده اعلام کرد که حاکی از کاهش ۱۸ درصدی این تعداد نسبت به مشابه ماقبل آن است.

به گفته این مسؤول، عملکرد شعب تحقیق دادسرای کرمانشاه در این مدت بیش از ۲۱۰ درصد رشد داشته است.

وی در ادامه به تشریح عملکرد شعب اجرای احکام کیفری دادسرای استان هم پرداخت و گفت: طی سال گذشته ۱۰ هزار و ۴۷۱ پرونده در شعب اجرای احکام کیفری موجودی داشتیم و ۱۶ هزار و ۲۳۰ پرونده هم به این شعب وارد شد.

این مقام قضایی، تعداد پرونده‌های مختومه در این شعب را ۱۷ هزار و ۹۱۸ پرونده اعلام کرد که نسبت به مشابه قبل آن افزایش داشته است.

دادستان کرمانشاه تعداد پرونده‌های مانده این شعب را نیز با کاهش ۱۶ درصدی نسبت به سال قبل ۸ هزار و ۷۸۳ فقره عنوان کرد و گفت: مجموعا در شعب اجرای احکام کیفری دادسرا بیش از ۷۵۰ درصد افزایش عملکرد مثبت داشته‌ایم.

وی اعلام کرد: در بخش شعب شورای حل اختلاف در دادسرا هم طی سال ۱۳۹۹ در مجموع ۶ هزار و ۳۵۹ فقره پرونده ورودی داشتیم و تعداد ۷۵۸ پرونده نیز از قبل مانده بود. 

کرمی تاکید کرد: از این پرونده‌ها تعداد ۶ هزار و ۹۳۷ فقره مختومه شد و جمعا ۱۹۱ پرونده دیگر هم باقی ماند.

مدعی‌العموم استان کرمانشاه بیان کرد: عملکرد بخش شعب شورای حل اختلاف هم طی سال گذشته رشدی ۱۹۰ درصدی داشته است.

وی در پایان در راستای دستورالعمل ریاست معزز قوه قضائیه مبنی بر رسیدگی سریع به پرونده‌های مسن، در خصوص مقایسه تعداد پرونده‌های مسن (تاریخ ورود پرونده تا قبل از یک مهرماه سال ۹۸) در سال ۱۳۹۸ با سال ۱۳۹۹ در شعب تحقیق، یادآورشد: تعداد پرونده‌های مسن در شعب تحقیق در پایان سال ۱۳۹۸ تعداد ۲ هزار و ۳۶۷ فقره بوده که با کاهش چشمگیری به ۲۲۰ فقره در پایان سال ۱۳۹۹ رسیده شده است.

کرمی در خصوص مقایسه تعداد پرونده‌های مسن در سال ۱۳۹۸ با سال ۱۳۹۹ در شعب اجرای احکام کیفری، افزود: تعداد پرونده‌های مسن در شعب اجرای احکام کیفری در پایان سال ۱۳۹۸ تعداد ۶ هزار و ۶۳۹ فقره بوده که با کاهش قابل توجهی به ۳ هزار و ۲۵۴ فقره در پایان سال ۱۳۹۹ رسیده شده است.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

کدخبر: 686131 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟