اولین نشست کمیته دیده بانی سلامت گیلان برگزار شد

به گزارش رکنا رشت، دکتر آبتین حیدرزاده – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست به ارایه گزارشی در خصوص نظام مراقبت و آخرین وضعیت بیماری های کووید -19، فاسیولا و بیماری های مشترک بین انسان و دام ( لیپتوسیپیروز، حیوان گزیدگی و هاری) و بیماریهای منتقله بوسیله پشه مهاجم آیدس( تب دانگ، چیکینگونیا و زیکا) در کشور و استان پرداخت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه این بیماری ها از مهمترین بیماری های بومی استان گیلان بوده و برای کنترل آنها نیاز به بهبود تقویت نظام مراقبت است، بر همکاری همه سازمان ها و استفاده از همه ظرفیت های استانی، تاکید کرد.

دکتر حیدرزاده اظهار داشت: در حوزه مراقبت بیماری کووید- 19 و سایر بیماری ها هماهنگی های لازم برای گسترش نظام مراقبت سندرومیک در بخش خصوصی استان انجام شده است و در این راستا اجرای نظام مراقبت سندرومیک بصورت یکپارچه با کشور است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه این نشست با بیان مهمترین موضوعات و چالش های پیش روی سلامت مردم گیلان بر اهمیت برگزاری و پیگیری مستمر این کمیته تاکید کرد.

طی این نشست هر یک از اعضای کمیته به بیان نقطه نظرات در زمینه وضعیت بیماری ها پرداخته و چالش های پیش رو را مورد بحث و گفتگو قرار دادند.

گفتنی است: اولین نشست کمیته دیده بانی سلامت استان گیلان، عصر امروز 18 اردیبهشت ماه سالجاری با حضور دکتر آبتین حیدرزاده – معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دکتر امامی- مشاور ریاست دانشگاه، فیروز نصیرزاده – مدیر روابط عمومی دانشگاه و اعضای کمیته به صورت حضوری و وبیناری در سالن کنفرانس معاونت بهداشتی دانشگاه برگزار شد.

رشت /مرجان گودرزی 

کدخبر: 685765 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟