تعطیلی بیش از ۶۰۰ واحد صنعتی در خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار رکنا، قاسم کیومرثی رئیس اداره صنایع فلزی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اعلام این خبر که سال گذشته ۱۲۰ واحد صنعتی در خراسان رضوی احیا شدند، گفت: حدود ۱۰۵ واحد از این تعداد در شهرک‌های صنعتی و مابقی خارج از شهرک‌های صنعتی استان بودند.

او با بیان این نکته که برنامه ما برای امسال هم احیای حدود ۱۲۰ واحد صنعتی در سطح استان است، افزود: به طور کلی در سطح خراسان رضوی حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ واحد تعطیل وجود دارد.

رئیس اداره صنایع فلزی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بر ایجاد بازار برای محصولات واحد‌های احیا شده تاکید کرد و ادامه داد: چنانچه نیاز این واحد‌ها در بازار تعریف نشود پس از مدتی چنانچه محصولات بازار نداشته باشند، دچار مشکل می‌شوند، بنابراین ایجاد نوآوری و ارتقای محصولات به منظور رفع نیاز بازار یکی از مسائلی است که واحد‌ها باید مورد توجه خود قرار دهند.

او نقدینگی را دیگر مشکل واحد‌های صنعتی دانست و بیان کرد: همچنین به دلیل کاهش بحث قاچاق، تولید در بسیاری از واحد‌ها توجیه پیدا کرده و سازمان صمت استان هم این واحد‌ها را به ستاد تسهیل ارجاع داده و با کمک مسئولان واحد‌ها راه اندازی شده است.

او با بیان این نکته که همچنین در برخی موارد واحد‌ها به صورت مشارکتی وارد چرخه تولید شدند، تصریح کرد: نوسانات در نرخ ارز، سختی تامین مواد اولیه و نبود ثبات مشکلاتی را برای تولید ایجاد می‌کند که صنعتگر نمی‌تواند اقدام به عقد قرارداد و تامین مواد اولیه کند، به طور کلی همین شفاف نبود فضا باعث ایجاد مشکلات می‌شود.

کیومرثی تاکید کرد: هر واحدی که تقاضای احیا داشته باشد در شرایط فعلی و به دلیل بحث اشتغال کمک می‌کنیم؛ اما تلاش ما این است که پس از مدتی در صورت اختصاص تسهیلات، در بحث بازسازی و نوسازی تجهیزات هم بتوانیم یاری‌گر واحد‌ها باشیم تا امکان رقابت در بازار را داشته باشند.

میرشکار/مشهد

کدخبر: 685294 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟