عارضه جدی بعد از تزریق واکسن در اردبیل مشاهده نشده است

 

به گزارش رکنا اردبیل،شهرام حبیب‌زاده اظهار داشت: در حال حاضر به دنبال همکاری مردم و اصناف در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها شاهد کاهش در میزان بستری در سطح استان هستیم و در غیر اینصورت ممکن بود وضعیت بحرانی‌تر شده و به بستری بالای ۷۰۰ و بیشتر برسیم و اگر میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ۹۰ درصد برسد شاهد وضعیت زرد در استان خواهیم بود.

وی افزود: مرگ و میر در بیماری کرونا بصورت دفعتی نیست و ممکن است فرد در هفته اول علائم تنفسی نداشته باشد، حتی درگیری در سی تی اسکن نباشد، ولی مبتلا به کرونا باشد. در این حالت علائم از هفته دوم شروع شده و درگیری ریوی را شاهد هستیم و فرد در هفته سوم بدحال شده و اگر بستری نشود ممکن است در منزل فوت کند، در موارد پیشرفته، بیمار به مدت ۲ تا ۳ هفته در بیمارستان تحت درمان قرار می‌گیرد که ممکن است درمان شده یا احتمالا بدلیل پیشرفت بیماری، فوت کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اردبیل ادامه داد: زمانی که ویروس به تعداد زیاد در منطقه‌ای در حال انتقال باشد ممکن است بدنبال تکثیر، تغییراتی در ساختار ژنتیکی آن به وجود آید که در این حالت، جهش ویروس نامیده می‌شود و اگر در آن منطقه به تعداد بالا از این سوشِ ویروس وجود داشته باشد بنام آن کشور نامگذاری می‌شود. مانند نوع انگلیسی، هندی، آفریقای جنوبی و... حتی ممکن است در کشور ما نیز واریانت‌های جهش یافته بوجود آید.

حبیب زاده اظهار کرد: رنگ بندی براساس سیاست‌های کلی در کشور تعیین می‌شود. در تعریف جدیدی که ارائه شده و با توجه به منحنی نزولی بیماری در استان، فعلا در وضعیت نارنجی قرار داریم.

آمپول ضد کرونای بیماران  تحت پوشش بیمه

وی ادامه داد: طبق توافقی که با بیمه‌ها انجام شده بیمارانی که مبتلا هستند و در وضعیت نسبتا پایدار بیماری قرار داشته و نیازمند تزریق آمپول ضد کرونا هستند در این موارد، بدلیل گران بودن دارو، بیمار روزانه بمدت چند ساعت بستری موقت شده و بعد از دریافت دارو، مرخص می‌شود.مولاخواه/اردبیل

 

کدخبر: 685100 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟