ورود ۳۹ هزار دُز واکسن کرونا به لرستان/ نحوه نوبت‌دهی واکسیناسیون

دکتر مریم کوشکی در گفتگو با خبرنگار رکنا در خرم‌آباد افزود: واکسیناسیون عمومی برای پرسنل بهداشت و درمان و همچنین عموم مردم از تاریخ ۲۱ بهمن ماه ۹۹ در استان لرستان شروع شد.

وی اظهار داشت: ابتدا با واکسینه کردن کادر درمان در بخش‌های «آی سی یو» کرونا و همکاران ما در آزمایشگاه‌های کرونا شروع شد و تا این لحظه نیز ادامه دارد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه حدود ۳۹ هزار و ۲۴۲ دُز واکسن کرونا وارد لرستان شده است ادامه داد: هشت هزار و ۴۶۰ دُز «اسپوتینک» مرحله اول بوده، شش هزار و ۴۰ دُز «اسپوتینک» مرحله دوم، ۱۰ هزار و ۴۸۲ دُز «سینوفارم»، هزار و ۱۱۰ دُز «بهارات» و ۱۳ هزار و ۱۵۰ دُز «آسترازنکا» بوده است.

کوشکی تصریح کرد: اولویت دوم بیماران سرطانی، بیماران خاص، جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد شیمیایی، نظام پزشکی، پاکبان ها، پرسنل ۱۱۵، غسال ها و پرسنل بهداشت و درمان بخش‌ها و بیمارستان‌های خصوصی بوده است.

وی با اشاره به اینکه اینها یا به صورت ۱۰۰ درصد یا درصدی از آنها واکسینه شده اند گفت: ورود به فاز دوم که طی هفته جاری در لرستان شروع شده برای سالمندان بالای ۸۰ سال است، با این افراد تماس گرفته می‌شود و یا اینکه برای آنها پیامک ارسال می‌شود تا به مراکز در نظر گرفته شده برای واکسیناسیون مراجعه کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه هیچ کسی از سالمندان و یا گروههای سنی که در جامعه گروه هدف هستند به هیچ عنوان خودشان به مراکز بهداشتی و یا بیمارستان برای واکسن مراجعه نکنند گفت: حتماً همکاران ما در طول هفته اخیر و یا هفته آینده با آنها تماسی می‌گیرند و یا برایشان پیامک ارسال می‌شود و اعلام می‌کنند که این افراد به چه مرکزی مراجعه کنند.

هیچگونه سایت ثبت‌نامی برای دریافت واکسن وجود ندارد

کوشکی بیان داشت: هیچ گروه سالمندی در بیمارستان شهدای عشایر واکسینه نخواهند شد و سالمندان بالای ۸۰ سال به مراکز بهداشتی و درمانی و یا مراکزی که برای واکسیناسیون در نظر گرفته شده و به آنها اعلام خواهد شد، مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه هیچ سایت و سامانه‌ای برای ثبت نام واکسن کرونا وجود ندارد ادامه داد: به محض اینکه سایتی برای واکسیناسیون اعلام شود به طور حتم از طریق دانشگاه علوم پزشکی اعلام می‌شود، افراد از روی سامانه پرونده الکترونیک شناسایی می‌شوند و با آنها تماس برقرار می‌شود.

توضیحات کامل در مورد نوبت واکسیناسیون گروه‌ها

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه پس از فاز اول که شامل پرسنل بهداشتی و درمانی، پاکبان ها، غسال ها، نظام پزشکی و اورژانس ۱۱۵ بود، نوبت به گروه سنی بالای ۸۰ سال، ۷۵ تا ۸۰ سال، ۷۰ تا ۷۵ سال، ۶۵ تا ۷۰ سال و ۶۰ تا ۶۵ سال می‌رسد گفت: بعد از اینها نوبت به گروه بیماران زمینه‌ای قلبی، عروقی، دیابت و… با سن ۱۷ تا ۶۴ سال می‌رسد.

کوشکی عنوان کرد: فاز سوم واکسیناسیون شامل ساکنین در زندان‌ها، پرسنل پلیس، نظامیان و سربازان در پادگان‌ها، معلمین و کارکنان مدارس، گرمخانه‌ها و کمپ‌های معتادین و مهاجرین، پرسنل بانک‌ها، حمل و نقل عمومی، آموزش، پرسنل تولید و توزیع مواد سوختی و خدمات شهری خواهد بود.

وی افزود: فاز چهارم واکسیناسیون شامل گروه سنی ۵۵ تا ۵۹ سال، ۵۰ تا ۵۴ سال، ۴۵ تا ۴۹ سال، ۴۰ تا ۴۴ سال، ۳۵ تا ۳۹ سال و ۳۰ تا ۳۴ سال است، همچنین ادامه این فاز شامل ۲۵ تا ۲۹ سال، ۲۰ تا ۲۴ سال، ۱۸ تا ۱۹ سال است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه تعداد اندکی از سالمندان بالای ۸۰ سال واکسینه شده اند بیان داشت: با توجه به اینکه موجودی واکسن در استان صفر بود از فردا پنج شنبه بقیه سالمندان بالای ۸۰ سال در سراسر استان واکسینه خواهند شد.

 

کدخبر: 684919 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟