خصوصی‌سازی موفق و سالم در کشور وجود ندارد

به گزارش رکنا اردبیل،‌نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر اقتصاد به مردم واگذار می‌شد، شاهد بروز چنین مشکلاتی نبودیم، در حال حاضر به اندازه انگشتان دو دست خصوصی‌سازی موفق و سالم در کشور وجود ندارد چرا دولت شرکت‌های سودده را در اختیار نورچشمی‌ها قرار می‌دهد؟

علی نیکزاد در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  پرداخت ارز 4200 تومانی تاکنون چه تأثیری در بهبود زندگی مردم داشته است؟ این ارز ارزان‌ قیمت به نور چشمی‌ها اختصاص یافته و براساس گزارش دیوان محاسبات، کالاهایی به جای کالاهای اساسی مورد نیاز مردم با ارز دولتی وارد کشور شده که جای تعجب بسیار زیادی دارد.

وی افزود: 11 نفر در کل کشور 90 هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند و آن را پس نمی‌دهند، این‌ها نشان‌دهنده نبودن مدیریت جهادی در جنگ اقتصادی و عدم درک شرایط این جنگ اقتصادی توسط مدیران دولتی است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر اقتصاد به مردم واگذار می‌شد، شاهد بروز چنین مشکلاتی نبودیم، در حال حاضر به اندازه انگشتان دو دست خصوصی‌سازی موفق و سالم در کشور وجود ندارد چرا دولت شرکت‌های سودده را در اختیار نورچشمی‌ها قرار می‌دهد؟

 دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را به نور‌چشمی‌ها داد 

نایب رئیس مجلس گفت: بر اساس گزارش دیوان محاسبات، کالاهایی به جای کالاهای اساسی مورد نیاز مردم با ارز دولتی وارد کشور شده که جای تعجب بسیار زیادی دارد.

نیکزاد بیان کرد: براساس طرح جهش تولید و تأمین مسکن مصوب مجلس شورای اسلامی، مقرر شد 40 درصد مانده تغییرات تسهیلات بانکی در اختیار بخش مسکن قرار گیرد و دولت باید سالانه یک میلیون و 200 هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاها بسازد.

وی تصریح کرد: در این طرح موضوع تامین مسکن و حذف قیمت زمین از قیمت مسکن، تخفیف در خدمات ساختمانی از جمله پروانه و نیز تامین تسهیلات و منابع بانکی مصوب شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: یکی دیگر از مصوبات مناسب این طرح تشکیل شورای عالی مسکن است که متاسفانه رئیس جمهور به تشکیل این شورا اهمیتی نمی‌دهد، در حالی که در دولت‌های نهم و دهم این شورا هر 15 روز یک بار با حضور اعضا، وزرا و رئیس جمهور تشکیل می‌شد.

نیکزاد ادامه داد: تعیین و تاسیس صندوق مالی بخش مسکن از دیگر نکات مثبت طرح جهش تولید و تأمین مسکن است که براساس آن همه منابع در اختیار این صندوق قرار گرفته و از این اعتبارات جهت کمک به تسهیلات مسکن استفاده خواهد شد.

نیکزاد افزود: ‌پس از مذاکرات متعدد در روزهای اخیر با وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان تعاون روستایی مقرر شد تعاون‌های روستایی نسبت به ‎خرید توافقی سیب‌زمینی از کشاورزان اقدام کنند و امیدوارم کشاورزان زحمت‌کش میهن عزیزمان از این پس تنها دغدغه‌ تولید محصول با بهترین کیفیت را داشته باشند.

مولاخواه

 

کدخبر: 684512 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟