به گزارش رکنا ،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: داوطلبان رد صلاحیت شده اعتراض خود را از مجاری قانونی پیگیری کنند و هیات نظارت نیز با سعه صدر حقوق داوطلبان را مدنظر قرار دهند.

 محمد تقی ایرانی رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با اشاره به اینکه در زمان حاضر اعتراض‌های زیادی در فضای مجازی استان نسبت‌به ستاد انتخابات وجود دارد و علت رد صلاحیت برخی داوطلبان شورا‌های شهر را جویا هستند افزود: در این زمینه هیات نظارت باید پاسخگوی این دغدغه‌ها  و درخواست‌ها باشد.
 
وی بیان کرد: داوطلبان رد صلاحیت شده اعتراض خود را از مجاری قانونی پیگیری کنند و از هیات نظارت نیز می‌خواهیم با سعه صدر و مستند به استعلام‌های قانونی، حقوق داوطلبان را مدنظر قرار دهند تا افرادی که شرایط قانونی را دارند بتوانند دوباره به جریان انتخابات بازگردند و به این صورت به نشاط و شور انتخابات در استان بوشهر کمک کنند.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تاکید کرد: تجربه گذشته نشان داده مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای، منوط به تنوع و رقابت سالم داوطلبان با دیدگاه‌های مختلف در عرصه انتخابات است. به همین دلیل انتظار داریم هیات‌های نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در استان بوشهر و هیات عالی مرکزی نظارت به این امر اهتمام داشته باشند.
 
ایرانی گفت: معتقدیم افرادی صالح، شایسته، پاکدست و مردمی باید وارد عرصه انتخابات شوند و نباید اجازه داد افراد مساله‌دار که مشکل قانونی دارند، وارد این عرصه شوند، اما این مهم باید براساس قانون، انصاف و رعایت بیطرفی باشد، و حیطه وظایف نظارت و اجرای انتخابات را قانون مشخص کرده است.
 
رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با تاکید بر رعایت قانون و حفظ آبروی افراد، عنوان کرد: در شرایط کنونی که بسیاری از دشمنان داخلی و خارجی به دنبال مایوس و بی تفاوت کردن مردم نسبت‌به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، نباید به این مسائل دامن زد، زیرا ممکن است به دلیل حضور نیافتن تعدادی داوطلب، حضور موثر و مهم مردم را از دست بدهیم.

جعفری -بوشهر

 

کدخبر: 684174 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟