تامین آب کشاورزان اولویت آب منطقه ای هرمزگان است
به گزارش رکنا هرمزگان، "جمشید عیدانی" در نشست هم‌اندیشی با اعضای هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی استان هرمزگان که در سالن جلسات شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: استان هرمزگان طی دهه گذشته شرایط خاصی را از نظر منابع آبی تجربه کرده است و می‌توان گفت که مشکلات مرتبط با خشکسالی با استان هرمزگان عجین شده است.

وی ضمن تاکید بر سازگاری با کم‌آبی، عنوان کرد: تمام تمرکز ما در حوزه مدیریت منابع آب، تامین آب مورد نیاز کشاورزان است، تا با مشکل کمبود آب مواجه نشوند و در این راستا تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان ادامه داد: یکی از مهم‌ترین پتانسیل‌های تامین آب مورد نیاز شرب، احداث و توسعه آب‌شیرین‌کن‌هاست که خوشبختانه شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان به دنبال افتتاح فاز بعدی آب‌شیرین‌کن بندرعباس است.
عیدانی حفاظت از منابع آبی را به معنی حمایت از کشاورزان دارای مجوز برداشت آب دانست و ابراز داشت: افزایش تراکم محصول کشت شده در باغات برخی از شهرستان‌های هرمزگان یکی از دلایل اضافه برداشت از منابع آب زیرزمینی است که در صورت فرهنگ‌سازی مناسب و ایجاد گفتمانی واحد در میان کشاورزان اینگونه مسائل قابل حل خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های میان مدت ما در شرکت آب منطقه‌ای، ایجاد تعادلی میان آب قابل برنامه‌ریزی و مصارف مختلف از آبخوان است. با توجه به نفوذ ثابت و اندک رواناب‌ها، مدیریت مصرف و برداشت منابع آب زیرزمینی نقش ویژه‌ای در کمک به آبخوان دارد.

"عباس خلاده" رئیس نظام صنفی کشاورزی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: مجموعه شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان طی سال‌های اخیر اقدامات بسیار زیادی را به جامعه کشاورزی ارائه کرد و می‌توان گفت که همواره دغدغه کشاورزان را داشته است.
رئیس نظام صنفی کشاورزی استان هرمزگان با اشاره به کاهش شدید بارندگی در سال آبی جاری، اظهار کرد: قول می‌دهیم که کشاورزان همکاری لازم را با مجموعه آب منطقه‌ای داشته باشند؛ چراکه شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان نیز برای تقویت کشاورزان همواره پای کار بوده است.
 
انتهای پیام/حیدری

 

کدخبر: 683819 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟