اطلاعات کیف رمز ارز خود را در اختیار دیگران قرار ندهید

به گزارش رکنا از کرمانشاه، سرهنگ علی عباسی کسانی با اشاره به خرید و فروش رمز ارز و انتقال این رمز ارزها از صرافی‌ها به اپلیکیشن‌های کیف رمز ارز گفت: استفاده از کیف رمز ارز با توجه به سهولت و راحتی کار با آن‌ها امروزه مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته و این در حالی است که مجرمان سایبری نیز از این موضوع آگاهی داشته و تلاش می‌کنند از عدم آگاهی و توجه شهروندان به ملاحظات امنیتی در هنگام دسترسی به این‌گونه برنامه‌ها سوء‌استفاده کرده و موجبات نفوذ به کیف رمز ارز و سرقت از شهروندان را فراهم سازند.

وی افزود: مجرمان سایبری با ترفندهای گوناگون تلاش دارند تا به کیف‌ رمز ارز شهروندان نفوذ پیدا کنند، برای نمونه در یکی از این شگردها، مجرم ابتدا از طریق شبکه‌های اجتماعی به کاربران پیام داده و تحت عناوین مختلف نظیر اینکه سیگنال خرید یا فروش رمز ارز، سعی می‌کند اعتماد وی را جلب کرده و در ادامه عنوان داشته برای دریافت سیگنال به کلمات کلیدی ورود به برنامه نیاز است.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه ادامه داد: در روش دیگر مجرم با طراحی وب‌سایت یا برنامه‌هایی شبیه به برنامه کیف رمز ارز یا به‌ اصطلاح فیشینگ، کاربر را به بهانه‌های مختلف همچون بروز رسانی کیف رمز ارز، مجاب به واردکردن اطلاعات کرده و از این طریق اطلاعات قربانی را به سرقت می‌برد.

این مقام آگاه اظهار داشت: این در حالی است که مجرم با ورود به این اپلیکیشن‌ها اقدام به برداشت سرقت رمز ارز می‌کند.

سرهنگ عباسی کسانی به شهروندان توصیه کرد: منبع دانلود برنامه‌ها در فضای مجازی بسیار مهم است و لازم است کاربران برنامه‌های مورد نیاز خود را از مراجع رسمی و سایت‌های معتبر دریافت کنند همچنین شهروندان همیشه به خاطر داشته باشند کدهای فعال‌سازی و ورود به صرافی یا کیف رمز ارز دیجیتال محرمانه بوده و نباید آن‌ها را در اختیار دیگران قرار دهند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند. همچنین در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری با همکاران ما در میان بگذارند.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

کدخبر: 683722 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟