بزرگترین گلخانه صنعتی استان در شهرستان هلیلان گازدار شد

به گزارش خبرنگار رکنا در ایلام؛ کامران شریفی افزود: برای گازرسانی به گلخانه صنعتی هلیلان که مصرف آن ۱۰ هزار متر مکعب در ساعت می باشد یک انشعاب ۸ اینچ فلزی از خط اصلی گازرسانی به شهرستان هلیلان گرفته شده است که برای اتصال این خط، گاز حدود ۲۰۰۰ مشترک روستایی مسیر به مدت ۱۰ ساعت قطع گردید.

وی اظهار داشت: همچنین سایر صنایع موجود در این مسیر از جمله گلخانه های دیگر، مرغداری، گاوداری و غیره از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند.

مدیر امور مهندسی و اجرای طرحهای شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه این مجموعه برای رفع مشکلات واحد های تولیدی و صنعتی استان قدم‌های خوبی برداشته است، تصریح کرد: با گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی، صرفه جویی قابل توجهی در مصرف سوخت‌های مایع ایجاد می شود که علاوه بر صرفه جویی اقتصادی و کاهش هزینه تولید،   نتایج مثبت زیست محیطی نیز بدنبال خواهد داشت.

شریفی با اشاره به اینکه طول خط لوله احداث شده برای گازرسانی به این واحد تولیدی و دیگر صنایع مسیر، ۳ کیلومتر می باشد، خاطر نشان کرد: برای گازرسانی به این واحدهای تولیدی، مبلغ ۴۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی شرکت گاز استان ایلام هزینه شده است.

وی ادامه داد: این هزینه ها شامل خرید کالا و ایستگاه، مشاوره، طراحی، اجرا، نصب و بهره برداری می باشد.

ایلام- کوثر موسوی

 

 

کدخبر: 683682 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟