افزایش 3 برابری صادرات سیب زمینی در اردبیل

 

به گزارش رکنا اردبیل، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل از صدور ۱۲۶ هزار تن سیب زمینی تولیدی این استان در سال گذشته و امسال خبر داد.

ارژنگ عزیزی در جلسه رسیدگی به مشکل فروش سیب زمینی‌های باقی مانده در انبارهای استان افزود: این مقدار سیب زمینی صادراتی نسبت به سال ۹۸ سه برابر افزایش داشته است.

وی بیان کرد: با تجدید نظر در ارزش صادراتی سیب زمینی در سال گذشته که با پیگیری مسئولان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی عملی شد، گشایش  خوبی در صادرات سیب زمینی  انجام شده و هم اکنون نیز صادرات این محصول از انبارهای سرد مکانیزه ادامه دارد.

 وی گفت: در بازار داخلی هم علیرغم اینکه مصرف خوراکی این محصول بواسطه شرایط خاص کرونایی و نیمه فعال بودن رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی نسبت به سال‌های  گذشته کاهش یافته ولی میزان جذب واحدهای فرآوری این محصول  افزایش داشته است .

وی با اشاره به وجود مقادیری از سیب زمینی تولیدی در انبارها گفت: ،  با توجه به هماهنگی های انجام شده با واحدهای فراوری روند خرید ادامه دارد ولی برای تحریک تقاضا و امکان عرضه مستقیم  محصول توسط خود تولیدکنندگان و یا شبکه تعاونی و روستایی هماهنگی لازم بعمل آمده و قرار است فرمانداران با همکاری شهرداری‌ها مکان های مناسب را برای عرضه مستقیم در اختیار افراد متقاضی قرار دهند.

عزیزی افزود:  شبکه‌های تعاون روستایی نیز برای توزیع در قالب روستا بازار و یا در اختیار قرار دادن غرفه‌های رایگان در کنار روستا بازار اعلام آمادگی کرده‌اند تا مشکل سیب زمینی کاران حل شود.

به تازگی فیلم‌هایی در شبکه مجازی در حال پخش است که در آن سیب زمینی کاران اردبیلی در حال فروش محصول خود به قیمت نازل به دامداران هستند./مولاخواه

 

کدخبر: 683665 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟