برگزاری برنامه‌های هفته کارگر استان همدان

به گزارش خبرنگار رکنا در همدان احمد توصیفیان گفت: برنامه های هفته کارگر به دلیل وضعیت قرمز استان در شیوع ویروس کرونا و در راستای سلامتی کارگران و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: بر اساس شیوه نامه ابلاغی وزارت متبوع و با هدف کنترل و مقابله با شیوع ویروس کرونا در جامعه کار و تولید استان، برنامه‌های هفته کارگر سال ۱۴۰۰ نیز همانند سال گذشته به صورت مجازی پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به شعار سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال" تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" اظهار داشت: با توجه به وضعیت فعلی اقتصادی و تشدید تحریم های ظالمانه در کنار شرایط ناشی از بیماری کرونا، بسیاری از اقشار و کسب و کارها در معرض آسیب و خطر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، راهکارهای برون رفت از این شرایط را امید افزایی، تقویت اتحاد و انسجام داخلی، همراهی مردم، حمایت از عاملان اقتصادی به ویژه کارگران و کارفرمایان دانست و افزود: در راستای پاسداشت مقام و منزلت کارگران و ضرورت ارج نهادن به خدمات ارزنده آنها، برنامه های متنوعی از سوی این اداره کل طراحی و با همکاری و همراهی دستگاههای مرتبط اجرایی خواهد شد.

توصیفیان، عطر افشانی گلزار مطهر شهدا و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان را از برنامه های هفته کار و کارگر برشمرد و ادامه داد: معرفی شهدای شاخص کارگر استان، نشست ویدئو کنفرانسی معاونان وزیر با مسئولان تشکل های کارگری و کارفرمایی سراسر کشور، برگزاری یادواره شهدای کارگر و مراسم تدفین شهید گمنام کارگر با حضور مقام عالی وزارت از برنامه های شاخص این اداره کل در هفته کارگر است.

وی، اطلاع رسانی، نصب بنر و پخش زیر نویس تلویزیونی گرامیداشت هفته کار و کارگر را از دیگر برنامه های اداره کل تعاون،کار ورفاه اجتماعی استان همدان برشمرد و گفت: امسال نیز به طور ویژه از خادمان سلامت و کادر درمانی بیمارستان ها و مراکز تامین اجتماعی سراسر استان، پاکبانان و کارفرمایانی که در ایام شیوع ویروس کرونا پروتکل های بهداشتی را رعایت و نیروی انسانی مجموعه خود را حفظ کردند تجلیل و قدردانی می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان خاطرنشان کرد: راه مقابله با جنگ اقتصادی آمریکا، پشتیبانی از کارگران زحمتکش ایرانی و حمایت از تولید داخلی و خرید کالای ایرانی است. عارفه سلیمانی

توصیفیان یادآور شد: در حال حاضر تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در حوزه کار و تولید و تصمیم‌سازی‌های کلان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و توسعه و تقویت آن‌ها در محیط‌های کار و تولید تاثیر بسزایی در تنظیم رابطه کارفرما و کارگران ایفا کرده و از تنش‌های کاری، جلوگیری می‌کند

 

کدخبر: 683359 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟