میزان تخلیه و بارگیرى بندر شهیدرجایى در فروردین ١٤٠٠

 به گزارش رکناهرمزگان،علی رضا محمدی کرجی ران" با بیان اینکه در فروردین ماه سال جاری ۱۵۸ فروند کشتی کانتینری در اسکله اختصاصی بندر شهید رجایی پهلودهی شده است، اظهار داشت: نسبت به مدت مشابه سال قبل آمارها رشد شاخص ها را در همه حوزه های کانتینری نشان می دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: در فروردین ماه سال جاری ۱۲۶ هزار و ۸۵۰ TEU کانتینر در بزرگترین بندر کانتینری کشور تخلیه و بارگیری شده که آمارها بیانگر رشد ۱۲ درصدی در این بخش است. 

کرجى ران با اشاره به میزان صادرات کالاهای کانتینری در مدت یاد شده، بیان کرد: در نخستین ماه از سال جاری ۴۲ هزار TEU کانتینر از مبدا بندر شهیدرجایی به سایر کشورها صادرشده که در همسنجی با مدت مشابه سال قبل رشد ۵۹ درصدی را شاهد هستیم.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی میزان ترانزیت کالاهای کانتینری را نیز ۲۰ هزار و ۲۳۱ TEU عنوان کرد و گفت: در این بخش نیز رشد ۱۶۰ درصدی محقق شده است .

شایان ذکر است بندر شهید رجایی با بهرگیری از ۳۰ دستگاه گنتری کرین که ۲۰ دستگاه آن سوپر پست پاناماکس نسل جدید، ۸ دستگاه پست پاناماکس و ٢ دستگاه دیگر پاناماکس نسل قدیم است و برخورداری از ۱۵ اسکله اختصاصی، بزرگترین بندر کانتینری کشور بشمار می آید.

انتهای پیام /حیدری

 

کدخبر: 683169 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟