تصفیه خانه جدید میناب افتتاح شد

به گزارش رکنا هرمزگان، جمشید عیدانی سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان در جریان افتتاح تصفیه‌خانه جدید میناب که با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس جمهور و وزیر محترم نیرو برگزار شد، اظهار داشت: هدف اصلی بهره برداری از تصفیه‌خانه جدید شهر میناب تصفیه آب شرب این شهر و همچنین تصفیه آب شرب بخشی از آب شهر بندرعباس است.


وی افزود: اجرای طرح های سازگاری با کم آبی در استان هرمزگان امری ضروری است و تامین آب شرب از طریق منابع آب سطحی یکی از راهکارهای در نظر گرفته شده برای ایجاد تعادل در بیلان دشت ها می باشد.
.
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان ابراز داشت: تصفیه‌خانه جدید میناب که دارای ظرفیتی بین هزار تا 2 هزار لیتر بر ثانیه است، شامل فرآیندهای اصلی هوادهی، زلال‌سازی، فیلتراسیون، کلراسیون و شناورسازی هوای محلول است.

عیدانی تصریح کرد: برای احداث این تصفیه‌خانه مبلغ 33 میلیارد تومان و 15 میلیون یورو از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی هزینه شده است.


وی خاطرنشان کرد: برای اجرای پروژه تصفیه خانه جدید میناب که آب سد شهید بذرافشان سرنی را برای مصرف شرب فراهم می‌کند، 200 نفر به صورت مستقیم و 400 نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار بوده‌اند.

انتهای پیام/حیدری

  

 

کدخبر: 682975 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟