یک میلیون و 505 هزار مشترک گاز طبیعی در مازندران

به گزارشرکنا و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان مازندران، "حمزه امیرتیموری، سرپرست شرکت گاز مازندران گفت: پارسال با وجود تنگناهای مالی دولت و افزایش هزینه اجرای پروژه‌ها، گازرسانی به ۷۸ روستا تکمیل و مشعل گاز در این روستاها روشن شد.

وی هزینه گازرسانی به این روستاها را سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد، افزود: در مجموع سال گذشته بالغ بر 60 هزار مشترک شهری و روستایی مازندران از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

سرپرست شرکت گاز مازندران با اعلام این که در حال حاضر 2 هزار و 361 روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، اظهار داشت: 8 شهر و یکهزار و 100 روستا مازندران در دولت یازدهم و دوازدهم گازدار شدند.

امیرتیموری همچنین تصریح کرد: در حال حاضر عملیات گازرسانی به ۱۸۴ روستای مناطق کوهستانی در حال اجرا است که پیش بینی می شود در صورت رفع موانع و تامین اعتبارات لازم بالغ بر 100 روستا با ۴۵ تا ۵۰ هزار مشترک جدید از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شوند.

وی افزود : طرح گازرسانی به 400 روستای کم خانوار هم در مرحله مطالعه قرار دارد.

سرپرست شرکت گاز مازندران مهم ترین معضل در اجرای طرح های گاز رسانی در استان را لوله گذاری در حاشیه جاده های اصلی و فرعی منتهی به داخل بافت روستایی برشمرد و گفت: خوشبختانه برای عملیات لوله گذاری و نصب علمک در داخل روستاها با همکاری مسئولین و مردم، کارها با سرعت انجام می شود .

وی با اعلام این که تمامی روستاهای واقع در مناطق جلگه ای و ساحلی مازندران از گاز طبیعی برخوردار هستند، افزود : در حال حاضر ۸۰ درصد روستاهای کوهپایه ای استان نیز به شبکه گاز طبیعی متصل شدند و برنامه برای گازرسانی به بقیه روستاهای واجد شرایط هم تدوین و در دست اقدام می باشد.

ساری/عباسی نیک 

 

کدخبر: 682814 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟